Waarom is de kleur van je logo zo belangrijk?
Kleur speelt een enorm belangrijke rol voor een logo – kies je voor een vurig rood logo, een professioneel blauw logo, een rustig groen logo of een combinatie van een aantal kleuren? De kleur van jouw logo is indirect ook de kleur van jouw bedrijf – wat wil je met jouw bedrijf uitstralen? Denk daar eerst goed over na voordat je over de kleuren van een logo nadenkt.
Welke kleur zou je moeten kiezen?! LogoLove heeft een aantal populaire kleuren op een rijtje gezet:
Blauw
Met een blauw logo straal je kalmte en betrouwbaarheid uit. Wist je dat blauw het meest wordt gebruikt in logo’s? Vooral in de dienstensector is blauw een veel gekozen kleur. En terecht, het is namelijk superbelangrijk om betrouwbaar over te komen.
Geel
Geel staat voor positieve energie en optimisme. Men wordt actief van de kleur geel. Geel is net als rood en blauw een primaire kleur – dat is nog een van de redenen waarom gele logo’s populair zijn. Ook is geel de kleur van de zon, veel reisorganisaties hebben de kleur geel in hun logo. Deze kleur geel wordt vaak gecombineerd met de kleur blauw (de kleur van de zee).
Rood
Rood is een warme kleur waarmee een logo passie en kracht uitstraalt. Het is een kleur die laat zien dat je welkom bent, niet voor niets een warme kleur. Rood trekt direct de aandacht (denk maar aan een STOP bord). Ook rood is een primaire kleur, net als blauw en geel. Wist je trouwens dat je onbewust honger krijgt van de kleur rood? Dat is de reden dat veel fastfood ketens de kleur rood gebruiken in hun logo’s!
Groen
Groen is een kalme kleur die veiligheid uitstraalt. Groen is de kleur van de natuur – veel milieu-organisaties hebben een groene kleur. Niet alleen milieu-organisaties hanteren regelmatig een groene kleur in hun logo, ook zorgbedrijven, ziekenhuizen en huisartspraktijken hanteren een groene kleur voor hun logo. Hier ben je welkom en hier ben je veilig!
Denk dus goed na over de kleur voordat je een logo laat maken, natuurlijk denken wij graag met je mee!