3 Logo’s die echt een indruk achterlaten
Het ontwerpen van een logo is niet eenvoudig
Een succesvol logo moet voldoen aan jouw persoonlijke wensen. Jouw logo moet er netjes uitzien en de identiteit van jouw bedrijf uitstralen. En nog belangrijker; jouw logo moet direct herkend en onthouden worden door diegenen die jij aan wilt spreken – jouw ideale doelgroep.
Het maken van een logo kost tijd, met name het onderzoek naar een geschikt logo kost tijd. Designers vinden het enorm belangrijk om te weten wat jij met je logo wilt uitstralen. Het logo moet natuurlijk wel aansluiten op de identiteit van het merk. In zekere zin moeten jouw wensen vertaald worden in een logo dat gezien mag worden. Niet alleen door jouw doelgroep, ook door mede logo designers, zij zijn natuurlijk de meest kritische doelgroep, zij zien direct of het de moeite is om de website van jouw bedrijf te openen. Nogmaals, een goed logo moet iets uitstralen. Een logo moet zonder woorden vertellen waarom jouw doelgroep bij jou aan het juiste adres is. Een logo moet jouw doelgroep direct het vertrouwen geven. Vooral kleur is hierbij erg belangrijk, en laten de de stijl niet vergeten.
Niet alleen dat, jouw logo moet uniek zijn, jouw product of dienst is dat toch ook? Juist!
In dit artikel hebben wij van Logolove een selectie gemaakt van 3 logo-ontwerpen die écht een indruk maken en voldoen aan de “logo-eisen.”
1. Simon de Bouwer – een duidelijke briefing waardoor wij een geslaagd logo hebben opgeleverd voor de klant, onmiddelijk herkenbaar, vind je niet?
2. Het logo van Wewash – een mooi en vooral clean logo. Past precies bij de merkidentiteit.
3. Het unieke logo van Internet in Beeld – een internetmarketingbureau waar het draait om statistieken en meetbaarheid.
Ook een uniek logo laten ontwerpen? LogoLove ontwerpt een logo die echt indruk maakt op jouw doelgroep!
Neem vandaag nog contact op!