Een kijkje achter de schermen van LogoLove! (DEEL 2)
In onze vorige blog beschreven we al hoe we te werk gaan om iedere dag de beste logo’s te ontwerpen om zoveel mogelijk klanten blij te maken. In deel 2 lees je hier meer over; een kijkje achter de schermen bij LogoLove dus!
Lees je mee?
Origineel blijven is key.
Bij het designen van een logo is het hoofdzaak dat het logo origineel is. Dit is iets waar we absoluut rekening mee houden; wanneer een logo niet origineel is, kan het jouw doelgroep aan een ander logo of bedrijf herinneren. Erg verwarrend en dat is natuurlijk niet te bedoeling!
Natuurlijk zijn er duizenden logo’s wereldwijd en sommige logo’s zullen vergelijkbaar zijn met andere logo’s. Wij zorgen ervoor dat we een uniek en origineel logo designen waarmee jouw bedrijf zich onderscheidt.
Keeping it simple.
Alle iconische logo’s zijn vrij simplistisch en vooral eenvoudig te onderscheiden van de concurrentie: Apple, Starbucks, McDonalds, Coca Cola, Nike, Microsoft en Audi zijn perfecte voorbeelden. Je zult ze uit duizenden herkennen. Vier ringen? Dat is natuurlijk Audi. Ook een Adidas logo is eenvoudig te onderscheiden van een Adidas logo, en het Apple logo is natuurlijk helemaal niet te missen.
We houden onze logo’s zo herkenbaar mogelijk, dit doen we door middel van verschillende elementen zoals cirkels, lijnen, ringen, enz. Natuurlijk laten we onze creativiteit hierbij niet buiten beschouwing.
Het juiste font.
Naast kleur en stijl komt het font. Wat wil je met jouw bedrijf uitstralen? Wil je een modern of traditioneel font gebruiken? Liever een rond of vierkant font? Er zijn zoveel lettertypen beschikbaar, dat je snel overweldigd kunt raken. Een combinatie komt ook regelmatig voor, wanneer de bedrijfsnaam uit twee of meerdere woorden bestaat, is het een idee om meerdere fonts te gebruiken.
Wanneer jouw bedrijf een restaurant is waar je huisgemaakte gerechten kunt eten, is het een idee om een handgeschreven font te gebruiken in plaats van een statig modern font. Als je iets traditioneels wilt uitstralen, is ‘Serif’ bijvoorbeeld een optie. Wil je iets moderns uitstralen? Dan kun je uitstekend gebruik maken van Sans Serif. Een font is essentieel bij het designen van een logo.
Een “interactief logo” gebruiken?
Twitter is een uitstekend voorbeeld van een bedrijf met een interactief logo. Door de jaren heen is het logo veranderd van een stilstaand vogeltje naar een vogeltje dat de lucht invliegt. Ook bij LogoLove zijn we voorstanders van een interactief logo. Naast het logo van Twitter kun je hierbij denken aan een draaiende bal of een raket die gelanceerd wordt om het idee van beweging over te brengen.
LogoLove werkt iedere dag opnieuw aan het designen van unieke logo’s die echt iets uitstralen om jouw perfecte doelgroep aan te spreken, meer weten? Neem gerust contact met ons op. Wij helpen je graag!