Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

Wordmark logo’s – de toekomst van logo’s?

Wie weet waar we het over hebben als het gaat over Wordmark logo’s? En als we het hebben over Logotypes?

Wordmark logo’s zijn bedoeld om het eenvoudig te houden. Het tekst-only logo is een populaire keuze voor grote én kleine bedrijven. Met name in de voeding, media, tech en , met name in de tech, media, mode en voeding. Wilt u ook een mooi logo laten ontwerpen? Neem dan gerust contact met ons op! Wij denken graag met u mee!

Wat hebben de logo’s van Google, Calvin Klein en Coca-Cola met elkaar gemeen?

Juist, ze bestaan alleen uit tekst. Geen illustraties of symbolen dus.

Wanneer kun je zelf kiezen voor een Wordmark logo voor jouw bedrijf?

En wanneer juist niet ?…

Wordmark logo’s worden ook wel Logotype genoemd, en zijn vaak populair bij designers. Zij beschouwen een Logotype als de meest ‘pure’ vorm van een logo. Het kan overigens best lastig zijn om een Logotype te gebruiken als logo voor jouw bedrijf.

Als je net begint met het opzetten van een bedrijf, heb je absoluut een logo nodig. Een logo dat uitstraalt waar het bedrijf voor staat en om te communiceren wat u aanbiedt. Met een logotype is dat niet eenvoudig te bereiken – maar het kan echt!

Kies bijvoorbeeld voor een Logotype als je:

  1. Een korte bedrijfsnaam hebt. Denk aan Google!
  2. Van plan bent om het logo op verschillende kanalen te gebruiken; online kanalen en offline kanalen. Denk aan het gebruik op Facebook, Instagram of Linkedin. Of op de factuur of offerte. Een herkenbaar Logotype is altijd goed te gebruiken. Je hoeft je geen zorgen te maken om de leesbaarheid en/of meerdere variaties.
  3. Een unieke kleur in het Logotype gaat gebruiken. Een sterk Wordmark logo heeft namelijk geen andere elementen nodig!

Overigens is het wel van cruciaal belang dat je het juiste lettertype kiest – kies geen speels lettertype voor een advocatenkantoor, of een statisch type logo voor een kindercrèche.

Houd er ook rekening mee dat Logotypes vaak geen slogans hebben – Een logotype + slogan is erg verwarrend en zorgt voor té veel tekst. Moeilijk te onthouden!

Het blijft lastig… bij LogoLove denken we daarom graag met je mee!

Geef een antwoord