De evolutie van het Coca Cola Logo
Een van de grootste frisdrank producenten en een van de grootste merken ter wereld: Coca Cola. Letterlijk bijna overal ter wereld te verkrijgen, met uitzondering van Noord-Korea en Cuba, de enige twee landen ter wereld waar de frisdrank niet officieel verkrijgbaar is. Zo’n gigantisch merk met zo’n gigantisch publiek vraagt om een prachtig logo, iedereen kent het Coca Cola logo wel. Coca Cola bestaat sinds 1886 en het logo is over de jaren niet heel drastisch veranderd. Wat maakt het logo zo succesvol en waarom is het de afgelopen 130 jaar bijna niet veranderd? Heel interessant om hier dieper in te duiken. Wil je ook een logo laten ontwerpen? Wij helpen je graag! Neem snel contact met ons op.
Het originele Coca Cola logo
Het originele Coca Cola logo uit 1887 lijkt al veel op het huidige logo. Er zijn twee grote verschillen duidelijk zichtbaar: de woorden “Trade Mark” in de staart van de letter C en uiteraard de zwarte kleur. Op het lettertype en de sierlijke vormen van de letters na is het logo redelijk eenvoudig. Een paar jaar later krijgt het logo de grootste verandering die het ooit zal krijgen. Het hele logo is veranderd en lijkt nu veel wervelender en sprookjesachtig. Het logo bestaat echter maar voor één jaar waarna het weer terug veranderd wordt naar een logo wat veel meer lijkt op het originele logo. Zo’n drastische verandering zal het logo de komende jaren niet meer meemaken. Dit duidt op het erkennen van het succes van het originele logo.
Coca Cola logo – Klassiek tot modern
De jaren erna is het Coca Cola logo te zien in kleur. De typische rode kleur is inmiddels niet meer weg te denken en past perfect bij het merk. Het logo verandert wel, maar de letters blijven onveranderd. Voor het 125 jarig bestaan in 2011 is een speciaal logo ontworpen.
Het meeste recente Coca Cola logo
In het meest recente logo zijn de verschillende variaties binnen Coca Cola die over de afgelopen jaren ontwikkelt zijn te zien. Het grijze, zwarte en groene flesje duiden op Coca Cola light, Coca Cola Zero en Coca Cola Life met stevia. Tevens is het logo aangevuld met de nieuwe slogan “Taste the Feeling”. Misschien wordt hiermee wel het gevoel bedoeld van een modern merk wat al langer dan een eeuw bestaat en zich typeert als de klassieker van alle frisdranken.