7 succesvolle logo’s uit de jaren ’90
Logo’s hebben zich door de jaren heen sterk ontwikkeld! Zoek bijvoorbeeld eens naar een oud logo van Shell of HEMA. Hoewel deze logo’s in de basis niet veel veranderd zijn, herken je duidelijke verschillen tussen vroeger en nu. Kijk naar het verschil in kleuren, het verschil in details, enzovoorts. In dit artikel lichten we zeven succesvolle logo’s uit de jaren ’90 uit. Welke van deze logo ontwerpen herken jij nog?
#1: MTV
Opvallend aan de manier waarop het logo van MTV zich ontwikkeld heeft, is dat dit logo vroeger uit drie kleuren bestond. Tegenwoordig is het logo zwart met wit! Een opvallende verandering.
#2: Nickelodeon
Het logo van Nickelodeon uit de jaren ’90 is nauwelijks te onderscheiden van het huidige logo. Ook twintig jaar geleden gebruikte het bedrijf al haar opvallende oranje kleur.
#3: Friends
Leuk aan het logo van Friends is de combinatie van een creatief lettertype met verschillend gekleurde bolletjes. Op deze manier wordt er een duidelijk contrast gecreëerd, wat het logo direct op laat vallen.
#4: Saved by the Bell
Het Saved by the Bell logo heeft een aantal opvallende eigenschappen: een ronde vorm, een creatief lettertype en contrasterende kleuren. Het maakt dat het logo lang blijft hangen en je een vrolijk gevoel geeft!
#5: Sweet Tarts
Het logo van Sweet Tarts is wellicht minder bekend. Zoetekauwen zullen het logo echter nog goed herinneren! In het logo is zowel een contrast in kleur, als in lettertype gebruikt. De blauwe, roze en paarse kleur geven het logo een positieve uitstraling.
#6: Hot Wheels
Een zesde opvallend logo uit de jaren ’90 is dat van Hot Wheels. In dit logo zitten de kleuren van snelheid; geel en rood. Daarbij heeft het logo de vorm van een vlam, wat het logo opvallend maakt.
#7: Barbie
Tot slot is het logo van Barbie opvallend. Het logo heeft een opvallend roze kleur, waarmee het merk direct de juiste doelgroep aanspreekt: jonge meiden. Ook is gekozen voor een creatief, speels lettertype.