3 punten waar een website en logo aan moeten voldoen
Failing to plan is planning to fail. Dat geldt ook voor webdesign. Maar waar begin je? Begin je met een website? Of begin je met een logo ontwerpen? Pas als de basis is gelegd, kun je er creatief mee aan de slag. LogoLove helpt je hier bij!
- Definieer het doel van de website aan de hand van een SMART statement: Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdgebonden.
- Bepaal de customer journey. Van het moment dat ze op jouw website landen totdat ze converteren.
- Bepaal de huisstijl en de visuele identiteit. Vaak onderschat! Denk aan lettertypen, kleuren en andere ontwerpelementen. Wil je een informeel design? Een formeel design? Wil je men met u aanspreken of met je? Welke kleuren moeten er terugkomen en welke kleuren absoluut niet? Alleen het kiezen van de ‘juiste’ kleur is al enorm belangrijk en kan een website maken of kraken.
Is dit alles wat je moet weten op het gebied van website en logo design?
Helaas is het niet zo eenvoudig. Dit zijn de drie basisstappen waar een webdesigner zich aan houdt.
Op het gebied van logo design is het goed om niet teveel vast te houden aan trends.
Het ontwerp van een bedrijfslogo moet tijdloos zijn, als het ontworpen is aan de hand van trends, kan het bedrijf snel gedateerd en cliché worden (lijken). Trends verdwijnen binnen no-time en daarom kan het een goed idee zijn om niet teveel te vertrouwen op trends bij het ontwerpen van een logo. Je kunt altijd inspiratie putten uit de nieuwste trends, maar zorg er dan wel voor dat jouw logo niet als trend achterblijft!
Nog een tip: zorg voor contrast. Kleurtinten of kleurpatronen met een sterk contrasterende accentkleur zorgen voor herkenbaarheid en worden veel vaker onthouden dan ‘saaie’ websites (indirect saaie merken!)
Meer weten? Wij helpen je graag bij alles wat met website en logodesign te maken heeft!