Het nieuwe Pizza Hut-logo past perfect bij de nieuwe merkstrategie
Pizza Hut is een bekend fast-food merk, wereldwijd zijn er ruim 15.000 restaurants! Tegenwoordig wordt er wereldwijd zelfs voor zo’n 12 miljard dollar aan pizza’s verkocht. Een van de belangrijkste factoren achter het bruisende succes van dit bedrijf is dat zij veel werk stoppen in de huisstijl van het bedrijf. Een logo is natuurlijk het belangrijkste als het aankomt op deze huisstijl. Pizza Hut weet wanneer een logo moet worden aangepast, alles voor een frisse uitstraling! Dit is ook precies waar wij aan denken bij het logo ontwerpen voor jouw bedrijf, organisatie of instantie!
De nieuwe merkstrategie en het logo
Net als alle andere grote bedrijven krijgt ook de Pizza Hut wel eens een facelift. Een van de meest recentelijke veranderingen binnen het bedrijf was de komst van hun nieuwe menu. Het nieuwe menu was de grootste strategische verandering ooit in de geschiedenis van het merk. Je raadt het al, voor een geheel nieuw menu is inderdaad ook een verandering in het logo nodig.
Toen Pizza Hut het plan echt heeft kunnen realiseren om alle pizza-kopende Millennials binnen te halen met het nieuwe menu, was het moment aangebroken om het oude logo een nieuwe look te geven. Het bedrijf ging zelfs een stap verder, het creëerde een volledig nieuw logo. De volgende elementen zijn terug te zien in het logo, elementen die écht laten zien waar Pizza Hut op dit moment voor staat:
- Het nieuwe logo van de Pizza Hut is ontworpen als een dunne pizzabodem met een laag saus. Het nieuwe Pizza Hut logo is een flexibel bedrijfslogo. De ronde vorm en het dunne ontwerp geven de vrijheid om het symbool op verschillende manieren over alle platforms te gebruiken.
- Het logo bestaat nu uit één kleur De kleur rood wordt gebruikt als kleur om passie, energie, enthousiasme en liefde op te wekken. Deze warme emoties worden geassocieerd met jonge mensen, precies waar deze fast food-gigant zich op richt.
- Een handgeschreven font laat de speelse en informele sfeer van Pizza Hut goed zien. Het lettertype is bewust hetzelfde gehouden zodat de mensen nog wel weten dat ze zich bevinden in een Pizza Hut. Een beetje herkenning is nooit verkeerd.
Je ziet wel dat verandering goed kan zijn, het veranderen van het logo is dé manier om een bedrijf te voorzien van een nieuwe uitstraling!