Een symmetrisch logo, een goed idee?
De sportclub Auburn Tigers uit Amerika heeft onthuld dat ze van plan zijn om het bekende logo te veranderen door het symmetrisch te maken. Uiteraard heeft dit voor een hele hoop kritiek gezorgd, de fans van de club vinden het namelijk geen goed idee dat het 53 jaar oude logo de deur wordt gewezen. LogoLove zoekt uit wat de beweegredenen zijn geweest voor de veranderingen in de logo ontwerpen!
Symmetrische logo vormgeving
Brandon Marcello van Auburn was de eerste die de wereld in bracht dat de club haar logo zou veranderen. Volgens de club zelf is de verandering nodig om een “visueel identiteitssysteem” te vormen. Dit is een beeld dat door een groep of organisatie wordt gebruikt als een middel om te worden geïdentificeerd. Snap jij het nog? Nee, wij ook niet echt. Volgens ons is een logo namelijk altijd bedoeld om een bepaalde identiteit mee te geven aan een bedrijf of organisatie.
Een begrijpelijkere verandering is een kleine aanpassing aan het logo door bijvoorbeeld de letters in een andere stijl te plaatsen. Wat er nu gedaan is, is puur het verwijderen van de witte vlakken, met als gevolg dat het toch een beetje lui overkomt. Ook de fanbase heeft dit door, en vandaar de kritiek.
Wat vind jij van de verandering in het Auburn logo? Laat het ons weten in de comments!