Advies over schildersbedrijf logo laten ontwerpen
Als schildersbedrijf wil je nieuwe klanten blijven trekken. Het is daarom enerzijds belangrijk om een goede naam te krijgen onder klanten. Bestaande klanten zullen je bedrijf op deze manier aanraden bij anderen. Daarbij kun je de naamsbekendheid van het schildersbedrijf vergroten, door voor een unieke huisstijl te kiezen. Het schildersbedrijf logo is hierbij een belangrijk onderdeel. Niet alleen op een offerte komt het logo terug, ook op je bedrijfsauto, op je website, in een e-mail, enzovoorts. Kies voor een logo die opvalt en lang bij mensen blijft hangen. Zo is de kans groter dat zij op een later moment nog eens op je website kijken of een offerte aanvragen.
We helpen je graag bij een schildersbedrijf logo laten ontwerpen. Neem eens contact met onze ontwerpers op, zodat zij je kunnen adviseren.
Tip: maak het ontwerpen van een schildersbedrijf logo makkelijker, door eerst een aantal schetsen uit te werken. De schetsen helpen je de wensen voor het logo kenbaar te maken.
Wel of geen kwast als symbool gebruiken?
Vaak wordt bij het ontwerp van een schildersbedrijf logo gekozen voor het symbool van een kwast. Wij raden dit af! Een kwast maakt het logo al snel erg generiek. Immers, een concurrent kan een soortgelijke kwast gebruiken. Wel kan het leuk zijn om de kwast in de tekst bij het logo te verwerken. Gebruik de kwast bijvoorbeeld als een ‘L’ of ‘T’. Ook het symbool van een kozijn of trap kan op deze manier in het logo van je schildersbedrijf verwerkt worden.
Maak je logo uniek met subtiele details
Naast de mogelijkheid om een symbool aan je schildersbedrijf logo toe te voegen, zijn er andere opties om deze op te laten vallen. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van twee contrasterende kleuren. Of wat te denken van een opvallend detail in het lettertype? Houd het logo hierbij goed leesbaar, ook als het logo verkleind wordt weergegeven op je website of in een e-mail.