Waar gebruik je jouw logo?
Met een logo ontwerp draag je bij aan de naamsbekendheid van je organisatie. Let wel, dit geldt in het bijzonder voor uniek ontworpen logo’s! Om je naamsbekendheid steeds verder te vergroten, is het belangrijk om het logo op de juiste plekken te gebruiken. In dit artikel belichten we een aantal van deze plekken. Waar gebruik jij het logo van je organisatie momenteel al? We maken onderscheid tussen het gebruik van een logo in de online wereld en offline.
Gebruik van je logo op internet
Op internet zijn er talloze plekken te bedenken, waar je het logo in kunt zetten. Plaats het logo bijvoorbeeld allereerst op je website. Vergeet hierbij niet het favicon aan te laten sluiten bij de kleuren van het logo. Daarbij mag het logo niet ontbreken op je kanalen op sociale media. Gebruik het logo bijvoorbeeld als profielfoto op je zakelijke pagina van Facebook, zet je logo in op Instagram en LinkedIn, enzovoorts. Steeds meer ondernemers richten zich op het gebruik van YouTube. Gebruik het platform bijvoorbeeld voor het delen van reviews of instructievideo’s. Je kunt het logo hier als kanaalafbeelding instellen.
Offline een logo gebruiken
Ook offline komt het logo op verschillende plekken van pas. Plaats het logo bijvoorbeeld op je visitekaartje, waar je deze kunt combineren met een foto van jezelf. Daarbij komt het logo van pas op fysieke producten, op verpakkingsmateriaal van je bedrijf, enzovoorts. Een derde mogelijkheid om je logo offline in te zetten, is het gebruik van een logo op banners en ander reclamemateriaal. Denk ook aan flyers, folders, enzovoorts.
Tot slot kan het logo van pas komen als bedrukking op bedrijfswagens en bedrijfskleding. Denk aan een bedrukte polo, een bedrukte jas, enzovoorts. Zo kun je ook onderweg zorgen voor een verruiming van je naamsbekendheid. Ideaal, wanneer je regelmatig buiten je kantoor werkt.