Hoe voeg je een logo toe aan je Facebook-profiel?
Facebook biedt haar gebruikers de mogelijkheid om een bedrijfsprofiel aan te maken. Op deze manier kun je klanten ook via sociale media van dienst zijn! Bied producten aan via Facebook, zorg dat klanten vragen kunnen stellen via dit sociale medium, enzovoorts. Om het bedrijfsprofiel op Facebook goed aan te laten sluiten bij de huisstijl van je bedrijf, is het verstandig om je logo aan de pagina toe te voegen. In dit artikel vertellen we je hoe je hierbij te werk kunt gaan!
Tip: houd er rekening mee dat het logo sterk verkleind zal worden weergegeven. Het is daarom belangrijk dat je logo ook in deze verkleinde vorm nog goed leesbaar is.
Het juiste (bestands)formaat logo voor Facebook
Voordat je aan de slag gaat, is het belangrijk om het juiste (bestands)formaat logo te selecteren. Aangeraden wordt om een logo met een formaat van 170 bij 170 pixels te gebruiken. Foto’s die op een computer getoond worden hebben dit formaat. Zorg er daarbij voor dat het logo een PNG- of JPG-bestandsformaat heeft. In veel gevallen zal je logo al zijn uitgevoerd als PNG-bestand, om te voorkomen dat deze standaard een witte achtergrond krijgt.
Voeg het logo toe aan je zakelijke pagina op Facebook
Nu is het enkel nog zaak om het logo toe te voegen aan je pagina. Je doet dit door op de profielfoto van je zakelijke pagina te klikken. Er verschijnt vervolgens een scherm waarin stap voor stap staat toegelicht hoe je het logo kunt uploaden. Controleer na het uploaden van de foto altijd of deze nog goed leesbaar is. Het zou zonde zijn, als het logo op Facebook een negatieve invloed heeft op de professionele uitstraling van je bedrijf.
Blijkt je logo te vervagen of niet het juiste formaat te hebben? In dat geval helpen we je graag bij een aanpassing aan het logo.