Een fitness logo ontwerpen: waar begin je?
Ben je actief als personal trainer of heb je een eigen sportschool? Een bijpassend logo mag in dat geval niet ontbreken. Bestaande en potentiële klanten zullen je bedrijf aan het logo herkennen. Wist je dat nieuwe klanten je bedrijf zeven keer herkend moeten hebben, alvorens zij zich zullen aanmelden? Het toont aan hoe belangrijk het is om goed na te denken over het ontwerp van dit logo. Je gebruikt deze immers in iedere uiting van je sportschool. Waar begin je? Hoe voorkom je dat een logo te generiek wordt? Op welke factoren dien je te letten? In dit artikel lees je meer over een fitness logo laten ontwerpen!
Begin met een inventarisatie van de mogelijkheden
Een fitness logo ontwerpen kan op tal van verschillende manieren. Kies je bijvoorbeeld voor een fitness logo met of zonder symbool? Welk lettertype gebruik je om de naam van je sportschool of bedrijf in het logo te verwerken? Neem je een combinatie van kleuren, of houd je het bij zwart? Bovenal is het belangrijk dat een logo aansluit bij een bestaande huisstijl. Kleuren die in je logo verwerkt zijn, zouden ook terug moeten komen in andere onderdelen van je huisstijl. Bepaal voor jezelf welke kleuren en elementen je in het fitness logo op wilt nemen.
Wees uniek, maar pas op met details
Het fitness logo mag niet te generiek zijn. Je wilt voorkomen dat de sportschool in een straat verderop hetzelfde symbool gebruikt. Andersom mag het logo niet te veel details bevatten. Pas bijvoorbeeld op met creatieve lettertypes. Denk hierbij aan een lettertype in de vorm van een handschrift. Ook het combineren van meer dan drie kleuren wordt afgeraden. Te veel details maakt je logo minder goed leesbaar en kan klanten afschrikken.
Vind je het ook lastig om tot een passend logo te komen? Wij helpen je graag verder bij het ontwerpen van een fitness logo!