Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

Het nieuwe logo voor Max & Moritz: de nieuwe attractie van de Efteling

Waarschijnlijk heb je wel meegekregen dat de Efteling op het punt staat om hun nieuwe achtbaan te onthullen: Max & Moritz. Deze achtbaan maakt het park nog net even wat groter dan dat het al was. Bij een nieuwe achtbaan hoort een nieuw logo, dat is les een bij een logo ontwerpen. Het nieuwe logo is recentelijk openbaar gemaakt, het wordt dan ook tijd dat we deze eens even wat beter onder de loep nemen.

De achtbaan zelf – Max & Moritz

Voordat we kijken naar het logo zelf is het handig om eerst even naar de achtbaan zelf te kijken, zo weet je beter waarom De Efteling voor het nieuwe logo heeft gekozen. De Max & Moritz is een dubbele achtbaan van Mack Rides, dit Duitse bedrijf is al geruime tijd een grote speler binnen de wereld van de attractieparken. De nieuwe slogan van de achtbaan luidt als volgt: “2 achtbanen voor donderstenen”. De achtbaan is geïnspireerd op een Duits verhaal. In dit verhaal zijn er twee kwajongens die hun kleine dorpje op stelten zetten. De achtbaan komt op de plek van de bob te staan, deze was namelijk echt te oud. Om de achtbaan net even wat langer te maken hebben ze een stuk grond bij het gebied kunnen voegen. Het is een vrij duur project geweest, het prijskaartje bedraagt namelijk ruim 15 miljoen euro. Wil je zelf een ritje maken dan kan dit vanaf medio 2020, dit is vooralsnog de opening.

Een nieuw logo voor een nieuwe achtbaan

Het maken van een nieuw logo is altijd spannend, je weet namelijk niet hoe de doelgroep zal reageren. Over het algemeen is de fanbase van de Efteling zeer goed te spreken over dit nieuwe logo. Op het logo vinden we kleine getimmerde houten plankjes die samen een reeks met letters vormen. Precies, dit vormt natuurlijk Max & Moritz. Op de achterkant zien we het cijfer 8. Wat dit cijfer betekent is nog niet geheel duidelijk, al kan het te maken hebben met het aantal streken die ze uithalen in het dorpje. Dit logo is nog niet helemaal definitief, ook al is het geregistreerd bij het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom. De details moeten namelijk nog ingekleurd worden.

Vind jij het logo een beetje Efteling waardig of niet? Laat het ons zeker weten!

Geef een antwoord