Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

Een logo ontwerpen voor een kledingmerk doe je zo!

Het ontwerpen van een logo voor een kledingmerk zou bij moeten dragen aan de merkbeleving onder klanten. Vaak blijkt dit lastiger te zijn dan men op voorhand verwacht. Hoe voorkom je bijvoorbeeld dat een logo te generiek wordt? Op welke manier geef je het logo een stijl die past bij de identiteit van je kleding? Kies je voor een stoer en modern logo, of mag het wat chiquer? In dit artikel geven we je tips, die helpen om tot een passend ontwerp te komen voor het logo van jouw kledingmerk.

Tip: het is belangrijk om het logo aan te laten sluiten bij een bestaande huisstijl!

Wel of geen symbool gebruiken in je logo?

Ontwerpers zijn geneigd om standaard voor een symbool in een logo te kiezen. Wij vinden dit onverstandig. Soms zegt de naam van een kledingmerk voldoende. Daarbij hoeft een symbool de aangeboden producten niet per definitie te verduidelijken. Denk aan het gebruik van een shirt, een broek of bijvoorbeeld een sjaal in het logo van een kledingmerk. Dit doet lijken alsof je enkel specifieke kledingstukken aanbiedt. Ook niet onbelangrijk: met een symbool wordt een logo al snel erg generiek.

Merkbeleving verbeteren met unieke details

Er zijn verschillende manieren om je logo uniek te maken. Kies bijvoorbeeld voor een combinatie van contrasterende kleuren. Ook een afwijkend lettertype kan je logo onderscheidende details geven. Pas op voor een te groot aantal van deze details. Dit zou je logo onnodig druk kunnen maken. De authenticiteit van een logo is belangrijk, om er zeker van te zijn dat (potentiële) klanten deze herkennen. Consumenten hebben gemiddeld zeven contactmomenten nodig alvorens zij overgaan tot de aankoop van een product.

Hulp nodig bij een logo ontwerpen voor een kledingmerk? Neem vrijblijvend contact met ons op. We helpen je graag verder!

Geef een antwoord