Logo ontwerpen voor een uitzendbureau is lastig, of niet?!
Een logo ontwerpen voor een uitzendbureau blijkt lastig te zijn. Veel uitzendbureaus zijn breed georiënteerd en richten zich niet op specifieke sectoren. Dit betekent dat het gebruik van symbolen vaak onverstandig is. Een symbool als een bank of een ziekenhuis zou immers het idee kunnen geven, dat het uitzendbureau zich specifiek op deze werkgevers richt. Wist je dat het gebruik van een symbool vaak helemaal niet nodig is? Door gebruik te maken van verschillende kleuren geef je het logo een unieke uitstraling. In dit artikel lees je er meer over!
Een logo hoeft niet te vertellen wat je doet
Symbolen worden vaak toegevoegd om te laten zien wat een bedrijf voor diensten of producten aanbiedt. De gedachte dat een symbool een vereiste is in een goed logo is onjuist. Kijk bijvoorbeeld naar een bedrijf als Starbucks. Dit bedrijf heeft al sinds haar oprichting het symbool van een zeemeermin in haar logo verwerkt. Iets wat consumenten in geen geval zullen associëren met koffie. Andersom is het evenmin noodzakelijk om tekst te gebruiken. Kijk nog eens naar het logo van Nike! Uit dit logo blijkt niet dat het bedrijf sportattributen aanbiedt. Toch heeft Nike een zeer goede merkbeleving.
Ontwerp een uniek logo voor het uitzendbureau
Het logo van een uitzendbureau moet uniek zijn. Gebruik geen generieke symbolen en wees creatief in het kleurgebruik. Straal autoriteit uit met een blauwe of zwarte kleur. Kies voor een rode kleur, wanneer je bezoekers een warm gevoel wilt geven. Hoewel het belangrijk is om generieke logo’s te voorkomen, is het toevoegen van te veel details evenmin verstandig. Het maakt het logo al snel te druk, wat klanten afschrikt.
Wil je hulp bij het ontwerpen van een logo voor een uitzendbureau? Neem vrijblijvend contact met ons op, zodat we je op weg kunnen helpen!