Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

Je creatieve stijl gebruiken bij een make-up logo ontwerpen

Gebruik je creativiteit die je inzet bij het opmaken van mensen ook bij het ontwerpen van een make-up logo. Regelmatig onderschat men het belang hiervan! Met online tools kun je relatief eenvoudig een simpel logo ontwerpen, die volstaat in de eerste weken. Althans, dat is wat men vaak denkt. Toch heeft een logo een grotere invloed op het succes van je bedrijf, dan je verwacht. Een uniek en opvallend logo zal langer bijblijven bij klanten. Het vergroot de kans dat ze nog eens terugkeren om zich op te laten maken of make-up te bestellen. Hier komt bij, dat veel klanten voor een bezoek aan je bedrijf eerst op je website en sociale media zullen kijken. Een uniek logo komt vaak betrouwbaar over.

Werk aan de merkbeleving onder klanten

Mogelijk richt je bedrijf zich niet alleen op de verkoop van make-up van bestaande partijen, maar ontwikkel je ook een eigen merk. In dat geval is het nog belangrijker om een uniek logo te gebruiken. Laat hierbij een make-up logo ontwerpen, die aansluit op de stijl van je producten. Kies bijvoorbeeld voor een heel subtiele stijl, door dunne letters te gebruiken. Laat een symbool in zo’n geval altijd weg. Unieke details voeg je toe, door bijvoorbeeld een bepaald deel van de tekst een opvallende kleur te geven. Onder meer roze, oranje en mintgroen worden veel gebruikt bij make-up logo’s.

Bekijk de make-up logo’s van andere merken

Om een goed beeld te krijgen van unieke make-up logo’s, is het slim om die van andere bedrijven eens te bekijken. Denk aan de logo’s van Nivea, Avon en Lancôme. Het zijn hele andere logo’s, die ieder hun unieke stijl hebben! Pas op met het toevoegen van te veel details aan het logo. Dit kan een logo niet alleen onnodig druk maken. Ook gaat het vaak ten koste van de leesbaarheid van het logo, als deze verkleind wordt.

Geef een antwoord