Logo ontwerpen voor consultancybedrijven: waar te beginnen?
Een consultancybedrijf moet betrouwbaarheid uitstralen. Klanten moet het gevoel hebben dat wat je zegt ook daadwerkelijk klopt! Het advies wat jij ze geeft zal immers gebruikt worden om een product of dienst te verbeteren. Bij het ontwerpen van een logo voor consultancybedrijven is het daarom belangrijk om die betrouwbaarheid terug te laten komen. In dit artikel geven we je tips die hierbij kunnen helpen!
Tip: begin met het schetsen van een eerste logo. Gebruik hierbij alles wat er in je opkomt! Je kunt het logo later immers verder verfijnen.
Betrouwbaarheid in het logo van je bedrijf verwerken
Er zijn verschillende manieren om de betrouwbaarheid van een consultancybedrijf te verwerken in een het logo. Kies bijvoorbeeld voor een kleur die autoriteit uitstraalt; blauw, zwart en donkergrijs. Vermijd het gebruik van alarmerende kleuren, zoals rood en oranje. Ook is het raadzaam om een degelijk, wat dikker lettertype te kiezen. Robuustheid kun je ook terug laten komen in de gebruikte symbolen in het logo. Mogelijk is het interessant om de tekst volledig weg te laten en enkel symbolen te gebruiken. Andersom kan ook alleen tekst een goede optie zijn! Het voorkomt dat het logo te gedetailleerd wordt.
Laat het logo aansluiten op je bedrijf
Logo’s van consultancybedrijven moeten niet alleen betrouwbaarheid uitstralen. Het is minstens zo belangrijk dat een logo aansluit op het karakter van je bedrijf. Houd je van een informele manier van communiceren? Geef je logo in dat geval een vlot, hip tintje. Datzelfde geldt bijvoorbeeld voor startups waar voornamelijk jonge mensen werken. Is het bedrijf waarvoor je werkt statisch en formeel? Kies in dat geval enkel voor moderne, strakke elementen in het logo.
Neem vrijblijvend contact met ons op, wanneer je hulp wilt bij het ontwerpen van een logo voor consultancybedrijven. Wij helpen je graag verder!