Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

Aan de slag: logo ontwerpen voor een autobedrijf

Een logo ontwerpen voor een autobedrijf begint bij een eerste schets. In deze schets kun je alles verwerken wat in je opkomt! Kies je voor een of meerdere symbolen? Combineer je symbolen met tekst, of neem je een los symbool als logo? Op basis van deze schets kun je het logo vervolgens steeds verder verfijnen. Mogelijk heb je tal van details aan deze eerste schets toegevoegd. Daar waar juist wordt afgeraden om een logo te gedetailleerd te maken. Dit kan klanten afschrikken en maakt je huisstijl al snel rommelig. Hoe je het logo van je autobedrijf wel zou moeten ontwerpen vertellen we je in dit artikel!

Voorkom generieke logo’s voor autobedrijven

Bij het ontwerpen van een logo voor autobedrijven ben je mogelijk al snel geneigd om het symbool van een auto toe te voegen. Deze gedachte is niet onlogisch! Toch is het onverstandig om de auto ook daadwerkelijk aan je logo toe te voegen. Het maakt het logo generiek, waardoor deze grotendeels overeen zal komen met het logo van concurrenten in de buurt. Verstandiger is het om voor unieke details te kiezen. Denk bijvoorbeeld aan een lichte schaduw achter de tekst in je logo. Ook met het gebruik van contrasterende kleuren kun je een logo uniek maken.

Logo’s die betrouwbaarheid uitstralen

Wanneer consumenten een auto kopen of laten repareren willen zij verzekerd zijn van een betrouwbare service. Het is daarom verstandig om deze betrouwbaarheid terug te laten komen in het ontwerp van je logo. Kies bijvoorbeeld voor een blauw of zwart gekleurd symbool. Dergelijke kleuren staan voor autoriteit en daarmee voor betrouwbaarheid. Ook is het raadzaam om voor een stevig, dikker lettertype te kiezen. Het straalt de robuustheid van je auto’s en onderdelen uit!

Meer weten over het ontwerpen van een logo voor autobedrijven? Neem vrijblijvend contact met ons op, zodat we je er meer over kunnen vertellen.

Geef een antwoord