Wat valt op in het Amazon logo?
Het logo van Amazon bevat een aantal opvallende details. In dit artikel zoomen we in op deze details en proberen we te verklaren, waarom ze in het logo ontwerp opgenomen zijn. Op deze manier kan het Amazon logo je inspiratie geven voor het logo van je eigen organisatie. Iets wat direct opvalt, is dat niet direct duidelijk wordt welke producten of diensten Amazon aanbiedt. Er is bijvoorbeeld niet gekozen voor het gebruik van een kledingstuk, een wereldbol of een prijskaartje. Dit zijn typische voorbeelden van symbolen die gebruikt worden voor webwinkels.
Twee opvallende kleuren in het Amazon logo
Wanneer je het Amazon logo bekijkt, valt de kleurencombinatie van zwart en geel direct op. Een zwarte kleur wordt vaak geassocieerd met luxe, herinneringen aan vroeger en betrouwbaarheid. Daar waar geel vaak staat voor warmte, gezelligheid en jeugdigheid. De combinatie van deze contrasterende kleuren maakt dat Amazon zich met haar logo onderscheidt van andere webwinkels.
Pijl van de A naar de Z in Amazon
Naast het gebruik van twee opvallende kleuren, maakt men gebruik van een pijl. Deze pijl loopt van A tot Z in de naam van het bedrijf. Het is een subtiele hint naar het feit, dat je alles bij deze webwinkel kunt kopen. Daarbij voegt het een uniek tintje toe aan dit toch al opvallende logo!
Een duidelijk en informeel lettertype
Tot slot is ook het lettertype in het Amazon logo het bekijken waard. Dit lettertype is vrij informeel en een tikkeltje speels. Zeker door de ingedeukte ‘Z’, op de plek waar de pijl deze letter raakt. Het maakt dat iedereen zich hier prettig bij zal voelen! Iets wat bij een heel formeel lettertype minder snel het geval zou zijn.
Wat valt jou op aan het Amazon logo? We horen graag welke van deze elementen goed zou passen in het logo van jouw bedrijf.