De rol van vormen in logo’s
Een logo ontwerp wordt doorgaans opgebouwd uit verschillende elementen. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van een symbool, het gebruik van de bedrijfsnaam, enzovoorts. Een van de logo design trends voor 2020 is het gebruik van geometrische vormen in een logo. Welke vormen heb jij momenteel al in je logo verwerkt? In dit artikel zoomen we in op de rol van vormen in logo’s. Wist je dat je met deze vormen unieke details aan je logo toe kan voegen? Op deze manier trek je eerder de aandacht van potentiële klanten. Iets wat bij zal dragen aan de naamsbekendheid van je bedrijf.
Creëer een uniek logo met simplistische vormen
Er zijn verschillende manieren waarop je vormen in een logo kunt verwerken. Gebruik bijvoorbeeld een patroon van meerdere geometrische vormen als achtergrond in het logo. Ook kun je ervoor kiezen om een vorm rond of net onder een letter in je bedrijfsnaam te plaatsen. Op deze manier voeg je accenten toe, die je logo opvallender zullen maken. Houd er hierbij rekening mee, dat simplistische typografieën aan populariteit winnen. Dit betekent dat je bij zo’n typografie vaak ook het beste voor een dunne lijn voor je vormen kunt kiezen.
Vormen gebruiken in combinatie met gradiënt kleuren
Naast het feit dat geometrische vormen en simplistische typografieën aan populariteit winnen, wordt er ook steeds vaker gebruik gemaakt van gradiënt kleuren. Hierbij lopen de verschillende kleuren in elkaar over, in plaats van dat er los gekleurde vakken worden gebruikt. Dit heeft invloed op de vormen in je logo! De vormen zullen immers steeds minder goed zichtbaar worden, als kleuren in elkaar overlopen. Andersom biedt het je de kans om een contrast te creëren in je logo. Kies bijvoorbeeld voor een gradiënt achtergrond zoals Instagram die gebruikt en combineer dit met een witte vorm.