Een passend schoonmaak logo laten ontwerpen
Op internet zijn verschillende tools te vinden, waarmee je in een mum van tijd een schoonmaak logo maakt. Kies bijvoorbeeld voor een symbool van schoonmaakspullen en voeg hier de naam van je bedrijf aan toe. Deze manier van een schoonmaak logo ontwerpen raden we af. Het logo zal hierbij al snel te generiek worden, wat bepaald niet bijdraagt aan de naamsbekendheid onder (potentiële) klanten. Verstandiger is het om voor een uniek logo te kiezen met een aantal herkenbare details. Deze details zullen het voor klanten makkelijker maken om het logo op een later moment nog eens te herkennen. Gemiddeld heeft een klant zeven contactmomenten nodig, alvorens deze een aankoop doet. Logo laten ontwerpen? Logolove!
Aandachtspunten bij het ontwerpen van logo’s
Bij het ontwerpen van een logo voor schoonmaakbedrijven dient met verschillende factoren rekening te worden gehouden. Eerder beschreven we al dat het gebruik van een symbool in combinatie met tekst niet altijd verstandig is. Je zou wel voor een ontwerp met enkel een symbool kunnen kiezen. Kijk bijvoorbeeld eens naar de logo’s van Nike of een willekeurig automerk. Andersom kun je er ook voor kiezen om enkel tekst te gebruiken. Onder meer FedEx maakt gebruik van een dergelijk logo.
Andere belangrijke punten:
- Kies voor contrasterende kleuren;
- Zorg dat het logo aansluit bij je dienstverlening;
- Neem een duidelijk leesbaar lettertype;
- Laat het logo uitwerken in een vectorprogramma.
Maak schetsen van je eerste ideeën
Om het doorgeven van je wensen straks makkelijker te maken, is het verstandig om zelf een aantal schetsen te maken. Verwerk in deze schetsen de ideeën die je al hebt voor het logo van je schoonmaakbedrijf. Op basis hiervan kan vervolgens een eerste versie van het digitale logo gemaakt worden. Wij geven je altijd de gelegenheid om feedback te geven op dit eerste logo. Zo kom je uiteindelijk tot een logo die aansluit bij je wensen!