Een dag in het leven van een logo designer
Een logo designer helpt bedrijven en organisaties bij het verbeteren van hun naamsbekendheid. Het logo speelt hierbij namelijk een grote rol! Des te opvallender een logo is, des te langer zal deze ook blijven hangen bij mensen. Daarbij zijn potentiële klanten eerder geneigd om je website of pagina’s op sociale media te bezoeken als het logo opvalt. In dit artikel vertellen we je meer over het werk van een logo designer.
Inventarisatie van de wensen van een klant
De logo designer zal de ontwikkeling van een nieuw logo beginnen met een inventarisatie van de wensen van een klant. Vaak is het niet eenvoudig om aan te geven, welke wensen je precies hebt. Een logo designer kan in zo’n geval voorbeelden van andere logo’s laten zien. Welke van deze logo’s spreekt je het meeste aan?
Aan de slag met het eerste ontwerp
Op basis van de wensen van een klant start de logo designer met een eerste ontwerp. In veel gevallen zal dit eerste ontwerp niet het definitieve logo zijn. Zo kan het voorkomen dat bepaalde details weggelaten mogen worden, dat er andere kleuren gebruikt moeten worden, enzovoorts. Bij het ontwerp van een logo maakt een logo designer gebruik van een vectorprogramma. Dit maakt dat de kwaliteit van het logo zeer hoog is en dat deze zonder achtergrond geleverd kan worden.
Feedback verwerken in een definitief logo
Nadat de eerste versie van het logo is opgeleverd, inventariseert de logo designer feedback van een klant. Het is immers belangrijk, dat het logo volledig aansluit op de wensen die een klant heeft. Zo komt men uiteindelijk tot het definitieve ontwerp! In veel gevallen biedt een logo designer niet alleen hulp bij het ontwerp van een logo. Ook voor andere onderdelen van de huisstijl kun je bij een logo designer terecht.