Het nieuwe logo van Fox
Het zijn interessante tijden geweest voor het entertainmentbedrijf Fox, met overname van 20th Century Fox door Disney in maart – een stap om de vermiste Marvel-figuren terug te winnen – en Fox Broadcasting dat een nieuwe naam kreeg: Fox Entertainment. Het is dus begrijpelijk dat een vernieuwd logo er aan zat te komen. Bij het logo ontwerp van Fox hebben ze enkele subtiele maar belangrijke veranderingen door weten te voeren.
Een ware verandering
Het Fox-logo heeft een subtiele verandering ondergaan. Een nieuwe versie is speciaal ontworpen voor animaties, waarbij het oorspronkelijke logo wordt omgezet in een geometrische versie. Volgens het bedrijf heeft de studio het bijgewerkte logo gereduceerd tot de kernelementen, deze uit elkaar gehaald en vervolgens de stukken gebruikt als abstracte vormen en patronen om het logo een nieuwe uitstraling mee te geven. Deze ‘gebroken letters’ worden gebruikt in patronen en en spelen een rol in alles en nog wat voor het bedrijf, van social media posts tot grote billboards. De vernieuwde identiteit – die Fox een ‘merkevolutie’ noemt – zal nu verschijnen in de 17 zenders van het entertainmentbedrijf en in de meer dan 100 aangesloten zenders.
Hoe riskant het ontwerp is valt nog maar te bezien, maar er is zeker een vernieuwend logo. Dit is vooral te zien in 3D en als onderdeel van de achtergrondpatronen van het bedrijf. Wel is het jammer dat de definitie van de F verloren is gegaan, hierdoor kan het zijn dat mensen Vox lezen in plaats van Fox.
We zijn benieuwd of het nieuwe logo de herkenbaarheid van het merk in stand weet te houden, Fox is natuurlijk een gerenommeerd bedrijf dus dat zal wel loslopen. Wennen wordt het wel! Wat vind jij van het nieuwe Fox logo? We zijn benieuwd – laat het ons weten in de reacties hieronder!