Telecom logo laten ontwerpen: wat moet ik niet doen?
Verkoop je telefoons, of ben je werkzaam als telefoonreparateur? Om meer naamsbekendheid te genereren mag een passend telecom logo in dat geval niet ontbreken. Veel verkopers en reparateurs kiezen voor de combinatie van het symbool van een telefoon met een losse tekst. Alternatieven zijn een logo met alleen een symbool, of alleen de naam van je bedrijf. Kijk bijvoorbeeld eens naar de logo’s van bekende bedrijven als Nike (alleen symbool) of FedEx (alleen tekst).
In dit artikel geven we voorbeelden van fouten die regelmatig gemaakt worden bij het ontwerp van een nieuw logo. Ook geven we tips om ze te voorkomen! Logo ontwerpen? Logolove!
Voorkom dat het telecom logo te generiek wordt
Het gebruik van het symbool van een telefoon wordt afgeraden. Dit maakt het logo generiek! In die zin, dat een concurrent voor precies hetzelfde logo met een andere naam zou kunnen hebben gekozen. Als gevolg van een generiek logo zal de naamsbekendheid van je organisatie veel minder hard groeien.
Gebruik geen klassieke lettertypes
Een klassiek lettertype bevat vaak tal van verschillende details. Denk bijvoorbeeld aan de krullen aan een ‘G’ of ‘J’. Hoewel een grote versie van het logo met zo’n lettertype goed leesbaar zal zijn, geldt dat niet voor versies die verkleind worden. Neem het kleine logo op je website.
Maak het logo niet te druk
Ook komt het regelmatig voor dat er te veel verschillende kleuren gebruikt worden in een logo. Twee contrasterende kleuren gebruiken kan verstandig zijn. Een derde of zelfs vierde kleur toevoegen maakt een logo al snel erg druk. Dit schrikt mensen af! Door vooraf verschillende schetsen uit te werken zie je al snel welke kleurcombinaties geschikt zijn voor je logo.
Meer weten over een telecom logo laten ontwerpen? Neem vrijblijvend contact met ons op, zodat we er meer over kunnen vertellen!