Albert Heijn pakt flink uit
Waarschijnlijk heb je de nieuwe reclame van Albert Heijn al wel op de tv gezien. Deze supermarkt is de laatste tijd flink bezig om veranderingen door te voeren binnen het bedrijf. Zo hebben zij op dit moment gekozen voor een geheel nieuwe huisstijl. Het nieuwe zinnetje wat overal te zien zal zijn is ‘Dat is het lekkere van Albert Heijn’. Bij een huisstijl laten ontwerpen komt meer kijken dan je zou denken, dit blijkt wel uit de ontwikkelingen bij Albert Heijn.
Een grote verandering voor de supermarkt
Johan van der Zanden, directeur Marketing & Communicatie van het bedrijf vertelt het volgende over de veranderingen binnen het bedrijf: “We zijn tegenwoordig allemaal graag lekker druk. Op het werk, met de kinderen, met hobby’s en sporten, sociale media, vrienden en familie. Bij Albert Heijn snappen we dat als geen ander, want we zijn al 130 jaar de vertrouwde supermarkt voor iedereen. We inspireren je dagelijks om meer uit het leven te halen, op de manier die bij jou past. Ongeacht waar je woont, wat je zoekt, waar je bent of wat je te besteden hebt. We zijn er altijd en overal voor je: met een winkel om de hoek, online en onderweg. Dat maken we allemaal zichtbaar in deze campagne”
In de campagne zien we dat Ilse, het nieuwe typetje van Albert Heijn, zich aan het grote publiek voorstelt. De reclame laat goed zien dat Albert Heijn echt probeert om de beste te zijn op het gebied van supermarkten. Ze willen de beste service leveren in combinatie met de hoogste kwaliteit. De nieuwe huisstijl past goed bij de oude stijl van de Albert Heijn, overal is de blauwe kleur terug te vinden binnen de onderneming. Dit in combinatie met de nieuwe app maakt het een grote verandering waar de klanten zeker van kunnen profiteren. Aan het logo zelf is natuurlijk niet iets veranderd, dit is nu eenmaal een begrip geworden in Nederland.