Durex krijgt een sexy nieuw logo
Durex, een van ‘s werelds grootste condoomfabrikanten, heeft een nieuw logo onthuld, ontworpen door Havas London. Zo wilt Durex zich positioneren als een activist die opkomt voor de “positieve realiteit” van seks.
Een andere nieuwe toevoeging aan Durex’s nieuwe logo maakt een einde aan de bolle, reflecterende stijl van het originele logo. Het heeft zich ontdaan van de lichtval, zodat de ‘x’ van zijn naam meer op de voorgrond treedt. Dit modernere, vereenvoudigde logo is een andere trend die we steeds vaker zien.
De rebranding van Durex omvat ook een nieuw op maat gemaakt lettertype met een eenvoudige maar effectieve naam: One Night Sans. Elliot Harris, global executive creative director bij Havas zegt dat de rebranding “het belangrijkste werk zou kunnen zijn dat we ooit doen”, en positioneert het 91-jarige merk als een activist tegen seksuele stigma’s en taboes. Een reeks posters waarin wordt verklaard dat ‘porno niet de norm is’ en dat ‘SOA’s een beetje echt zijn’ vormen de nieuwe look.
Havas zegt dat het nieuwe, minder glanzende logo zeker een leuk en veilig gevoel geeft. Het is super om merkactivisme van Durex te zien.
“Vergis je niet, dit is een goede verbintenis”, zegt Harris. We juichen Durex toe voor zijn ambitie – en voor het feit dat het ons met die lettertype-naam laat lachen.