Nog meer doe-het-zelf SEO-tips om geld te besparen
Nog meer doe-het-zelf SEO-tips om geld te besparen
Zoals in een eerdere blog genoemd: zoekmachineoptimalisatie kost tijd en geld. Hoe kun je nou zelf de SEO van je site verbeteren?
1. Versterk het vermogen van de link
Link equity is de hoeveelheid kwalitatief hoogwaardige, actueel relevante sites die naar de uwe linken. Link equity en contextuele relevantie zijn de twee belangrijkste organische rankingfactoren. Gecombineerd, linkacquisitie en contentmarketing vergroten op natuurlijke wijze je linkvermogen.
2. Bouw je sociale medianetwerk
Met sociale media kun je verbinding maken met je publiek. Door die relaties te koesteren, vergroot je de bekendheid van je inhoud en daarmee de kans dat sommigen erover bloggen of ernaar linken. Consumentengerichte bedrijven zullen waarschijnlijk de meeste waarde vinden in Facebook en Twitter. B2B-bedrijven richten zich meestal op Twitter en LinkedIn, met ook af en toe Facebook. Als je aantrekkelijke afbeeldingen hebt, voeg dan Instagram of Pinterest toe aan de lijst. Als je openstaat voor het maken van video’s, gebruik dan zeker YouTube.
3. Begrijp Analytics
Je kunt niet optimaliseren wat je niet meet. SEO vereist een basiskennis van Google Analytics (of gelijkwaardig) om te weten welke pagina’s moeten worden geoptimaliseerd en welke goed presteren.
Ga in Google Analytics naar Acquisitie> Alle verkeer> Kanalen. Klik op ‘Organisch zoeken’ en verander de primaire dimensie in ‘Bestemmingspagina’. Je kunt vervolgens je SEO-prestaties analyseren.
4. Stel vragen
Als je vastloopt, stel dan vragen in een van de vele SEO-communities. Het webmasterforum van Google is een handige plek om te beginnen. Deelnemers zijn onder meer Google-medewerkers, SEO-professionals, marketeers en ontwikkelaars. Andere populaire forums zijn het WebmasterWorld-forum en het Q & A-forum van Moz. Facebook en LinkedIn hebben ook SEO-communities.
5. Produceer regelmatig inhoud
Creëer doorlopende inhoud die is afgestemd op je publiek. Je hoeft niet elke dag een nieuwe blogpost of andere inhoud te plaatsen, dit is voor veel e-commercesites niet realistisch. Publiceer unieke inhoud minstens maandelijks, zo niet wekelijks. Consistentie is hier in het belangrijkste.