10 redenen waarom een logo voor kleine bedrijven belangrijk is – Deel 1
10 redenen waarom een logo voor kleine bedrijven belangrijk is – Deel 1
We kennen allemaal het logo van Nike, maar wist je dat zijn welbekende swoosh slechts $35 kostte? Of dat het eerste logo van Twitter slechts $15 kostte? Dat komt omdat logo’s ver teruggaan tot het begin van het marketingtijdperk. Denk aan Apple zonder de appel of Nike zonder zijn swoosh.
Een logo voor een klein bedrijf is waarschijnlijk het meest kritische instrument in je arsenaal voor productpromotie. Het is niet zomaar een willekeurig merkteken. Het geeft je kleine bedrijf een identiteit die je kernwaarden en je missie vertegenwoordigt.
Als het goed wordt uitgevoerd, kan die identiteit je merk onmiddellijk verkopen aan potentiële klanten. Een slecht ontwerp voor een logo voor een klein bedrijf zal je klanten afschrikken. Er helemaal geen hebben is zelfs een grotere marketingfout.
Je logo is niet je merk
Voor we de 10 redenen bekijken waarom het van vitaal belang is een logo voor je bedrijf te ontwerpen, willen we eerst één ding duidelijk maken: Je logo vertegenwoordigt je merk, maar het is niet je merk.
Door middel van kleur, bedrijfslogo lettertypes, en logo ontwerp, geeft het de persoonlijkheid van je bedrijf weer – net zoals de kleding die je draagt overbrengt wie je bent. De kleren die je draagt ben je niet, maar ze onthullen je karakter en persoonlijkheid aan anderen.
Daarom moet het ontwikkelen van je logo een beetje denkwerk en tijd vergen. Het is een strategische inspanning die van cruciaal belang zal zijn voor al je reclame in de toekomst. Het moet niet lichtvaardig behandeld worden.
Dus wie ben je?
Zelfs als je bedrijf heel klein is, heeft het een identiteit nodig. Je doelmarkt moet weten wie je bent. Een goed logo is een van de beste manieren om dat te bereiken.
Het kan je doelpubliek aantrekken en je onderscheiden van concurrenten. Zonder verder oponthoud, in de volgende blog lees je 10 redenen waarom je kleine onderneming een logo moet hebben.