Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

M&M’s branding krijgt een opfrisbeurt

M&M’s branding krijgt een opfrisbeurt

De M&M’s krijgen een nieuwe look

De bekende M&M figuren krijgen een nieuw jasje, en ook het logo wordt vernieuwd. Maar de meest opvallende verandering is voor de zes M&M personages: nieuwe schoenen. Groen heeft haar go-go laarzen ingeruild voor sneakers. Bruin draagt lagere hakken. De schoenen van Rood en Geel hebben nu veters. De veters van Oranje’s schoenen zijn niet langer ongebonden.

Mars Wrigley, dat eigenaar is van M&M’s, probeert de personages – vooral de vrouwelijke – “actueler” en “representatiever voor onze consument” te maken. Het vernieuwde schoeisel is “een subtiele hint, maar het is een hint die mensen echt oppikken,” voegde hij eraan toe, erop wijzend dat Mars veel feedback krijgt over de schoenen van de personages.

Ook de aanpassing van het logo is gering: In plaats van op zijn kant te rusten, staat het nu rechtop. De nieuwe oriëntatie is bedoeld om de ampersand te benadrukken. Het logo werd voor het laatst aangepast in 2019.

De veranderingen worden dit jaar verwerkt in de verpakkingen en ander marketingmateriaal van M&Ms

M&M’s werden voor het eerst verkocht in 1941, en de personages kwamen in 1954 op het toneel. Oude M&Ms reclames hadden Rood en Geel in de hoofdrol, die gewone en pinda M&Ms voorstelden. Aan het eind van de jaren 1990 werden nieuwe karakters aan de mix toegevoegd. Brown, de meest recente toevoeging, voegde zich in 2012 bij de bemanning.

Momenteel zijn er twee vrouwelijke en vier mannelijke personages. Nog een paar vrouwelijke personages toevoegen om de verhouding in evenwicht te brengen is mogelijk, maar dat heeft “gevolgen” voor het product zelf. Namelijk dat M&Ms nieuwe permanente kleuren aan zijn mix zou moeten toevoegen.

M&Ms gebruikt deze veranderingen om te proberen zijn merkidentiteit kenbaar te maken aan klanten, die zich steeds meer aangetrokken voelen tot merken waarvan ze vinden dat ze bij hun eigen waarden passen. “Het geeft ons een goed platform om te praten over het hele idee rond erbij horen,” zei Vincent.

Geef een antwoord