Het gedurfde nieuwe Lexus logo ontwerp
Het gedurfde nieuwe Lexus logo ontwerp
Elk groot merk dat we tegenwoordig zien, van Apple tot Google, heeft in de loop van de tijd wel wat veranderingen ondergaan. En Lexus is niet anders: de Lexus voertuigen hebben in de loop van hun bestaan een handvol verschillende logo ontwerpen gehad. Maar de laatste logo-update is een beetje anders dan de vorige.
Lexus heeft aangekondigd dat alle toekomstige modellen en zelfs sommige van de modellen die nu in productie zijn, nu eenvoudige letters met de tekst ‘Lexus’ op de achterkant van zijn voertuigen zullen dragen in plaats van het bekende logo. Het nieuwe ontwerp van het woordmerk zou een teken zijn van veranderingen die de onderneming in de nabije toekomst te wachten staan.
Waarom het nieuwe logo van Lexus?
In een interview met MotorTrend legt Lexus’ hoofd marketing Brian Bolain de reden uit achter de vervanging van het logo op de achterkant van zijn voertuigen. Hij zei dat, “We [Lexus] een manier nodig hebben om aan te geven dat er verandering komt bij Lexus, en dit lijkt misschien een domme manier, maar het valt wel op,”. En ondanks hoe bot Bolain het zei, moeten we toegeven dat we de verandering beslist verkiezen (zie hieronder).
Hoewel de verandering niet bijzonder origineel is, heeft ze het uiterlijk van de auto zeker behoorlijk veranderd. De belettering ziet er een stuk slanker uit op de auto en doet het oorspronkelijke logo op het andere voertuig aantoonbaar erg lomp lijken. We zijn dol op het minimalistische ontwerp, en de gedurfde impact ervan op de esthetiek van de voertuigen. Vergeleken met het nieuwe woordmerk, vinden we het nieuwe logo er positief onhandig en lomp uitzien op de achterkant van de auto.
Dit is niet de eerste verandering in het voertuigontwerp die we de laatste jaren zien, maar het is misschien zeker de brutaalste met zijn eenvoudige belettering. In maart 2021 herontwierp BMW zijn iconische logo, en net in september kondigde Volvo zijn nieuwe minimalistische logo aan.