Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

No-code tools zijn geen vervanging voor menselijke expertise

No-code tools zijn geen vervanging voor menselijke expertise

Je hoort er steeds vaker over: No-code websites. No-code betekent niet dat je geen coders nodig hebt. Hulpmiddelen zoals Webflow of Airtable zijn bedoeld om vakmensen in staat te stellen zich te concentreren op de meer gespecialiseerde, complexe dingen waarvoor ze bij uitstek geschikt zijn. Data ingenieurs en codeurs, bijvoorbeeld, willen geen dagen besteden aan het schrijven van API integraties – ze willen werken aan interessantere en meer lonende projecten. En met werknemers die werken aan projecten waarvoor ze uniek gekwalificeerd zijn, zijn bedrijven wendbaarder en kunnen ze nieuwe niveaus van productiviteit ontsluiten die hen uiteindelijk een voorsprong geven op hun concurrenten.

Met no-code kunnen ontwerpers, die vroeger alleen belast waren met het bedenken van het beeld van een gebruikersinterface, nu zelf de front-end ontwikkeling ter hand nemen.

Voordelen van no-code tools

  • No-code oplossingen bieden bedrijven ook een hele reeks andere voordelen, waaronder:
  • Snellere lanceringen: Marketing, ontwerp, en andere teams kunnen onafhankelijk van elkaar verschillende middelen bouwen en hun initiatieven snel lanceren. Ingenieurs hoeven niet langer aan te schuiven om elk formulier, app, of dynamische pagina te maken. Alexey Aylarov, Voximplant’s mede-oprichter en CEO, zegt dat hij “gevallen gezien heeft waarin ontwerpers samenwerken met front-end ontwikkelaars in verschillende apps die no-code componenten hebben, en aan het eind van de dag versnelt dat het hele proces van het afleveren van het eindresultaat in productie.”
  • Betere hulpmiddelen: No-code stelt functionele teams – marketing, verkoop, HR, operations – in staat hun eigen tools te bouwen en te onderhouden. En deze teams “begrijpen hun eigen problemen het diepst,” zegt Justin Gage, hoofd groei bij Retool. “Hen in staat stellen hun eigen apps te bouwen betekent betere tools, snellere doorlooptijden, en, uiteindelijk, een efficiënter bedrijf.”
  • Kostenbesparing: Bedrijven besparen kostbaar geld telkens als een project voltooid kan worden zonder tussenkomst van dure engineering resources en schaars technisch talent.
  • Gemakkelijker testen: Teams hebben meer vrijheid om hun ideeën te testen nu ze hun hulpmiddelen, websites en andere middelen kunnen bouwen en aanpassen. En als nieuwe inzichten ontdekt worden, kunnen teams snel handelen en een concurrentievoordeel verwerven en de nieuwste ontwerptrends uitproberen.
  • Eigendom over het bedrijfsmiddel: “Bedrijven die no-code hulpmiddelen gebruiken worden eigenaar van bedrijfsmiddelen die ze bouwen in plaats van te vertrouwen op technische partners en bureaus,” zegt mede-oprichter en CTO van Webflow, Bryant Chou. En het bezit van assets stelt bedrijven in staat te experimenteren en met op maat gemaakte ontwerpen te komen die opvallen.

Geef een antwoord