Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

Wat is een mobielvriendelijke website en heb ik er een nodig?

Een mobielvriendelijke website is een website die goed werkt op mobiele en draagbare apparaten, waaronder je iPads en tablets en je iPhone, Android of Huawei of Xiaomi telefoon.

Websites die mobielvriendelijk zijn, zijn niet langer slechts een voordeel voor een klein segment consumenten. Door de manier waarop mensen tegenwoordig mobiele technologie gebruiken, is het essentieel. Het gaat echter om meer dan alleen de toegankelijkheid van mobiele apparaten.

Mobielvriendelijke websites zijn om verschillende redenen een slimme optie voor je bedrijf

Het herkennen van deze oorzaken kan helpen om het belang van deze strategie voor de commerciële doelstellingen van je bedrijf te benadrukken.

Mensen maken het vaakst gebruik van mobiele apparaten naast desktop computers, of dat nu voor zakelijke of persoonlijke doeleinden is. Mensen verwachten dat ze op hun mobiele apparaten alles kunnen vinden wat ze op hun desktop computers zouden kunnen ontdekken, omdat ze gewend zijn geraakt aan snelle toegang tot informatie. Je potentiële klanten zullen geen eenvoudige toegang hebben tot informatie over je bedrijf op hun mobiele apparaten als je website niet mobielvriendelijk is.

Heb ik een een mobielvriendelijke website nodig?

Kort antwoord: ja. Het langere, meer complexe antwoord is dat je een mobielvriendelijke website nodig hebt, simpelweg omdat dat is waar webdesign in de toekomst naartoe gaat. Met de daling van het desktopgebruik en de stijging van het smartphonegebruik is dit de nieuwe trend waar je aan mee moet doen.

Tip bij mobiel webdesign: maak het voor potentiële klanten eenvoudiger om contact met je op te nemen. Elke websitebezoeker kan meteen contact met je opnemen via de eenvoudige contactknoppen van je mobielvriendelijke website (telefoon of e-mail).

Geloofwaardigheid en vertrouwen opbouwen

Geloofwaardigheid en vertrouwen opbouwen is een cruciale stap in elk proces om nieuwe demografische groepen aan te trekken of huidige klantengroepen vast te houden. Klanten moeten te allen tijde vertrouwen hebben in de toegankelijkheid van je merk en in de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid ervan. Hoe kun je eigenlijk opvallen, vooral in een markt waarin kopers gebombardeerd worden met berichten, kortingen en advertenties?

Een van de beste methoden om dit gevoel van vertrouwen bij je doelklanten te bereiken is het maken van een mobielvriendelijke website. Door je productaanbod te ontwikkelen om aan de verwachtingen van de klant te voldoen en die te overtreffen, bewijs je aan zowel nieuwe als bestaande klanten dat je aanpasbaar, veelzijdig en ontvankelijk bent voor hun behoeften. Het creëert een soepele klantreis en geeft de consumententrip een gevoel van authenticiteit en vertrouwen.

Een soepele mobiele klantenervaring bieden

In een sterk concurrerende digitale omgeving is het cruciaal dat klanten een soepele mobiele ervaring beleven. Omdat er geen aparte versies van de website voor verschillende apparaten hoeven te worden onderhouden, kan dit de totale inkomsten aanzienlijk verhogen.

Denk na over de verschillen tussen de gebruikerservaringen op mobiel en desktop, en overweeg of deze verschillen ertoe kunnen leiden dat klanten afzien van een mobiele aankoop. En kunnen ze je website om te beginnen gemakkelijk vinden? Een mobielvriendelijke website is ook essentieel voor het behoud van je SEO-score, omdat het algoritme van Google prioriteit geeft aan mobielvriendelijke websites.

Geef een antwoord