Een blik op de toekomst van logo’s
Logo’s hebben zich door de jaren heen sterk ontwikkeld. Voorheen werd vaak gekozen voor een duidelijk herkenbaar symbool, in combinatie met een bedrijfsnaam. Tegenwoordig volstaat een dergelijk logo niet meer! Deze logo’s zijn immers al snel te generiek, omdat andere bedrijven hetzelfde symbool gebruiken. Wat is de toekomst van logo ontwerpen? Waar dient men rekening mee te houden bij het ontwerpen van een logo? Wij vertellen je er in dit artikel meer over!
Logo’s worden steeds belangrijker
Het aantal bedrijven wat op internet actief is, groeit nog steeds. Dit maakt het steeds lastiger om je te onderscheiden van anderen. Daar komt bij dat consumenten gemiddeld zeven contactmoment met een bedrijf nodig hebben, alvorens zij een aankoop doen. Logo’s spelen hierin een belangrijke rol. Des te opvallender een logo immers is, des te sneller zal deze ook blijven hangen bij potentiële klanten. Het vergroot de kans dat ze voor jou kiezen, in plaats van voor de concurrent.
Doel van een uniek logo is het vergroten van je naamsbekendheid. Als logo’s blijven hangen zullen mensen het eerder over je bedrijf, producten of dienstverlening hebben.
Kijk naar hetgeen waarmee kleuren geassocieerd worden
Niet alleen is het af te raden om voor een generiek symbool te kiezen. Kijk ook goed naar de associaties die mensen bij bepaalde kleuren hebben. Zo wordt de kleurencombinatie van zwart met wit vaak geassocieerd met luxe. Daar waar rood geassocieerd wordt met liefde en passie, of juist met angst en gevaar. Er zit een heuse psychologie achter het gebruik van kleurencombinaties. Wees je hiervan bewust, als je zelf begint aan het ontwerpen van een logo. Je wilt de juiste doelgroep aanspreken! Nu steeds meer mensen op internet naar aanbieders van producten zoeken, wordt het uitkiezen van de juiste kleurencombinaties belangrijker.