Hoe voeg je een logo toe aan je Google Mijn Bedrijf-pagina?
Een logo helpt de naamsbekendheid van je organisatie te verbeteren. Daarbij straalt het uit wat de identiteit van je bedrijf is. Om je bedrijf herkenbaar te maken, is het verstandig om je logo toe te voegen aan een Google Mijn Bedrijf-pagina. Naarmate je bedrijf wat langer bestaat, zal Google deze pagina voor je aanmaken. Je kunt de pagina vervolgens claimen als bedrijfseigenaar en hier je eigen informatie aan toevoegen. Naast het logo zijn dat bijvoorbeeld ook het adres van je website, een telefoonnummer, je openingstijden, enzovoorts. In dit artikel leggen we je uit hoe je het logo ontwerp toe kunt voegen.
Je eigen pagina aanmaken en een logo toevoegen
Wanneer je zoekt op “Google My Business”, dan kom je vrijwel direct op de juiste pagina uit: business.google.com. Je kunt hier een eigen pagina voor je bedrijf aanmaken en de benodigde gegevens aanvullen. Reeds werden hier al voorbeelden van gegeven, namelijk: openingstijden, een korte profielnaam, een beschrijving van je organisatie, enzovoorts. Ook vind je hier een knop om een logo aan je bedrijfspagina toe te voegen. Wanneer mensen op je bedrijfsnaam zoeken, wordt het logo direct getoond! Het komt de naamsbekendheid en herkenbaarheid van je organisatie ten goede.
Een logo voor je bedrijfspagina in Google ontwerpen
Het is belangrijk om voor een uniek logo te kiezen. Zo weet je zeker, dat het effect hiervan optimaal is. Kijk bijvoorbeeld nog eens naar het kleurgebruik in je huidige logo. Mogelijk spreek je met deze kleuren niet direct de juiste doelgroep aan. Dit is zonde, omdat het je conversie verlaagt. Wij kunnen je helpen bij het ontwikkelen van een nieuw logo. Samen inventariseren we je wensen, om op basis daarvan tot een passend nieuw ontwerp te komen. Naast het kleurgebruik is ook de keuze tussen een logo met of zonder symbool hierbij belangrijk.