Yahoo is er nog steeds, en wel met een nieuw logo
Een opbloei voor Yahoo
Het nieuwe logo lijkt een nieuwe start te geven aan het al lang bestaande bedrijf. Het nieuwe Yahoo-logo, ontworpen door Pentagram (de firma achter het gedurfde ontwerp voor Citibank, het OMNY-systeem van New York City en het Cooper Hewitt-museum), is het eerste nieuwe ontwerp voor het bedrijf sinds de grote revisie onder leiding van de toenmalige CEO Marissa Mayer in 2013. Het nieuwe logo mist de persoonlijkheid van het ontwerp van 2013, met een kleine lettertjes en het sans-serif type. Het enige echte onderscheidende aan het nieuwe logo is Yahoo’s iconische uitroepteken.
Yahoo probeert om zichzelf opnieuw uit te vinden door een nieuwe CEO aan te stellen, bedrijven als Tumblr en Flickr te kopen en Apple en Disney te verslaan met originele gestreamde TV-programma’s. De nieuwe CEO heeft een specialist aangesteld om de veranderingen door te voeren. Maar Mayer’s veranderingen hebben het bedrijf niet weten te redden. Tumblr en Flickr hebben nu nieuwe eigenaren, de TV en nieuwsinitiatieven zijn afgebrokkeld en Yahoo zelf is verkocht aan Verizon. Het is nauwelijks fractie van wat het vroeger was. Samen met het nieuwe logo kondigde Yahoo ook een bijgewerkte versie van zijn vlaggenschip Yahoo Mail-app aan (waarvan het bedrijf vermoedelijk hoopt dat de klanten zijn vergeten dat alle 3 miljard van de gebruikers zijn gehackt in 2013). De nieuwe app beschikt over speciale tabbladen voor bijlagen, aanbiedingen en een “Grocery View” functie die boodschappenkorting in de buurt toont. Er is ook een nieuwe één-klik afmeldingsoptie, samen met een ontwerp dat het nieuwe logo bevat.