Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

Wat is de reden dat Volkswagen een nieuw logo heeft?

VW is een groot, wereldwijd opererend automerk met een specifieke betekenis in Zuid-Afrika. De Golf en Polo zijn veruit de meest populaire personenauto’s, echter zullen er heel wat dingen gaan dingen veranderen. VW is namelijk haar imago aan het veranderen met een nieuwe merkidentiteit. Het Volkswagen logo is een direct herkenbaar handelsmerk en bevat de diepe merkwaarde – dit is dan ook de reden dat het merkwaardig is dat ze hier aan willen sleutelen door een nieuw logo te laten ontwerpen.

Verandering van het bekende merk

Het veranderen van merk-identiteitssymbolen, vooral wanneer deze bekend zijn onder het grote publiek, brengt veel risico’s met zich mee. Waarom zou Volkswagen de moeite nemen om het logo te veranderen? De vereenvoudiging van het VW-logo is waarschijnlijk verricht om het logo van het bedrijf digitaal beter herkenbaar te maken. Sinds de invoering in 2000 bevatte het logo van VW een diep 3D etselement, echter zijn driedimensionale vormen zijn niet de beste voor digitale media Door het Volkswagen logo af te vlakken en te verdunnen, is het gemakkelijker te herkennen. Daarnaast heeft het een grotere visuele impact, waardoor het op een digitaal scherm makkelijker wordt om het logo te herkennen. Uit het oogpunt van het belang van digitale media en marketing is de beslissing van VW om zijn logo te veranderen wel te begrijpen. Maar dat is niet de enige reden waarom dit is gebeurd.

Volkswagen is namelijk van plan om de grootste transformatie in zijn geschiedenis mee te maken. Ze willen zich namelijk gaan richten op de elektrische auto’.  Deze transformatie richting duurzaamheid betekent dat de auto’s van Volkswagen er binnenkort heel anders zullen gaan uitzien, vooral wanneer je van voren kijkt. De grille voor auto’s is een cruciaal kenmerk van elk modern voertuig. Wij herkennen merken meer aan hun grilleontwerp dan aan enig ander detail op de auto. Elektrische auto’s hebben geen traditionele grille nodig, dit verandert de manier waarop  ontwerpers aan de slag moeten gaan om het voertuig kenbaar te maken. Met het nieuwe logo hoopt Volkswagen dat ze deze soort voertuigen voortaan beter herkenbaar kunnen maken.

Geef een antwoord