Foto’s gebruiken op een website, wel of niet doen?
Foto’s gebruiken op een website, wel of niet doen?
Dit is gemakkelijk te beantwoorden. Mensen zijn erg visueel ingesteld en hebben de neiging eerst te kijken en dan pas vragen te stellen. In wezen betekent dit dat onze hersenen zich op de beeldspraak zullen concentreren voor ze de tekst op een website lezen. Op een meer biologisch niveau slaan onze hersenen beelden op in ons langetermijngeheugen, terwijl tekst in ons kortetermijngeheugen wordt opgeslagen.
Beelden registreren in onze hersenen veel sneller dan woorden op een bladzijde dat doen. Het spreekt voor zich dat woorden essentieel zijn om gebruikers te helpen je product of diensten te leren kennen, en ook om de kans te vergroten dat je webpagina’s goed scoren in zoekmachines. Maar omdat je website maar een paar seconden heeft om de juiste eerste indruk te maken, zijn het de beelden waar gebruikers het eerst naar zullen kijken, en die dus een belangrijke factor zijn of ze op je website blijven of weggaan.
Kort gezegd: foto’s op je website, wél doen!
Goede fotografie kan in je website voor vele doeleinden gebruikt worden. Ze kan je werk laten zien, helpen een punt te versterken dat je wilt maken, of gebruikt worden om een emotie bij je gebruikers op te roepen. Een populaire optie is om een foto van je team in je bedrijfspand te laten zien. Dit is een geweldige manier om de persoonlijke kant van je bedrijf aan je potentiële klanten over te brengen en helpt vertrouwen in je merk / bedrijf op te bouwen. Beeldmateriaal is ook belangrijk uit het oogpunt van bruikbaarheid. Een goede webpagina moet relevante beelden bevatten die de gebruikersreis helpen door als wegwijzers te fungeren om gebruikers te helpen snel en gemakkelijk naar de pagina te navigeren waarin ze geïnteresseerd zijn.