Een groen logo laten ontwerpen: waarop moet ik letten?
De kleur van een logo heeft vaak een grote invloed op de uitstraling hiervan. Zo bepaalt de kleur in grote mate, waarmee een logo geassocieerd wordt. Een groen logo kan je bijvoorbeeld doen laten denken aan de rust van de natuur, aan duurzame en groene oplossingen op het gebied van energie, enzovoorts. Ook kunnen mensen je eigen groene logo associëren met de groene logo’s van andere bedrijven. Voorbeeld van bedrijven met een groen logo zijn onder meer Starbucks, Spotify en Animal Planet. Van welke van deze bedrijven wist jij dat ze een groen logo gebruiken?
Verschillende mogelijkheden bij een groen logo laten ontwerpen
Een groen logo laten ontwerpen begint vaak met de keuze tussen verschillende soorten logo’s. Kies je bijvoorbeeld voor een logo met enkel een symbool? Ga je voor een logo met een symbool en tekst? Of ga je voor een logo met enkel tekst? Ook het gebruik van symbolen varieert sterk per logo. Zo heeft Spotify het groene symbool los van de tekst geplaatst. Daar waar de tekst in het geval van het logo van Starbucks onderdeel is van het symbool. Welke optie vind jij het meest bij je bedrijf passen? Wij helpen je graag bij het maken van een keuze.
Kinderen houden van groene logo’s
Eerder beschreven we al een aantal zaken waarmee groene logo’s vaak geassocieerd worden. Wist je echter dat ook kinderen van groen houden? Het doet hen denken aan de speelplaats, het voetbal- of hockeyveld, enzovoorts. Zij hebben hier positieve associaties bij. Het maakt dat je groene logo eerder herkend zal worden en langer blijft hangen. Iets wat een positieve invloed heeft op je naamsbekendheid.
Mensen associëren een groene kleur vaak met: groei, harmonie, gezondheid, hoop, geld, natuur en vrede. Welke associaties heb jij bij een groen logo?