Logo’s van bekende kledingmerken (2/2)
Dit tweede deel van de serie met logo’s van bekende kledingmerken zoomt in op de logo’s van Björn Borg, Converse en H&M. Van welke van deze bedrijven zou jij het logo zo na kunnen tekenen? Dit is het teken dat het logo herkenbaar is en lang blijft hangen. Iets wat bedrijven proberen na te streven bij het ontwerp van hun logo ontwerpen.
Inzoomen op het logo van Björn Borg
Björn Borg is niet alleen een bekend kledingmerk. Het is ook een bekende tennisser, die in het verleden meerdere grote prijzen wist te winnen. Bij het bekijken van het logo van dit kledingmerk is de verbinding tussen de kleding en de tennisser direct zichtbaar. Het logo bevat het symbool van een tennisbal. In sommige varianten heeft deze tennisbal een rode kleur, in andere gevallen een zwarte. Net als de logo’s uit het vorige deel van deze serie, is ook het logo van Björn Borg zwart met wit.
Het logo van Converse nader bekeken
Waar we tot nu toe voornamelijk logo’s zagen met een zwarte en witte kleur, zien we nu een gekleurd logo. Ook Converse heeft echter een variant met de gebruikelijke kleurencombinatie onder kledingmerken. In het gekleurde logo is gekozen voor een blauwe ster met een rode tekst. De ster staat hierbij voor het feit, dat de producten van Converse geschikt zijn voor iedere ster. Het maakt niet uit hoe goed je bent, wat je voorkeuren zijn en wat je leeftijd is.
Logo van H&M valt op dankzij haar rode kleur
Tot slot bekijken we een logo, die volledig gekleurd is: het H&M logo. Dit logo heeft een hele opvallende rode kleur, waarmee het logo afwijkt van de logo’s van andere kledingmerken. Dit is niet voor niets! De doelgroep van H&M bestaat voor een groot deel uit jongeren. Deze doelgroep voelt zich aangetrokken tot felle, opvallende kleuren. Rood is hier een goed voorbeeld van! Ook is gekozen voor een creatief, ietwat speels lettertype. Eveneens een element die een jongere doelgroep aanspreekt en minder past bij de luxe van andere kledingmerken.