Stappenplan voor personal trainer logo ontwerp
Help jij mensen sterker te worden en gewicht te verliezen? In dat geval mag een passend personal trainer logo niet ontbreken in de huisstijl van je organisatie. Bij het ontwerp van een personal trainer logo dien je rekening te houden met verschillende factoren. In dit artikel helpen we je aan de hand van een stappenplan tot een aantal fraaie logo ontwerpen te komen. Een logo moet bijdragen aan je naamsbekendheid en je bedrijf daarbij een eigen identiteit geven.
Van schets tot eerste ontwerp
Een personal trainer logo ontwerpen begint met het maken van een eerste schets. Welke elementen wil je aan het logo toevoegen? Kies je voor een combinatie van een symbool met de naam van je organisatie? Laat je het symbool weg, omdat uit de naam van je bedrijfsnaam duidelijk wordt wat je doet? Welke kleuren laat je terugkomen in je logo? Enzovoorts. De eerste schets dient als basis voor het uiteindelijke logo.
Tip: kijk ook eens naar de logo’s van andere personal trainers om inspiratie op te doen. Het geeft je daarbij een beeld van de mogelijkheden!
Wees (niet te) uniek bij het ontwerp
Je wilt voorkomen dat een logo te generiek wordt. Het gebruik van een gewichtje als symbool is hier een goed voorbeeld van. De personal trainer in het dorp verderop zal dit symbool ook gebruiken. Andersom wil je voorkomen dat een logo te druk en gedetailleerd wordt, waarmee je klanten mogelijk afschrikt. Pas bijvoorbeeld op met het gebruik van creatieve lettertypes. Een stoer lettertype past goed bij een personal trainer, maar kan je logo al snel onleesbaar maken. Stoere elementen breng je terug door te kiezen voor donkere kleuren, een lichte schaduw, enzovoorts.
Meer tips voor het ontwerpen van een personal trainer logo? Neem vrijblijvend contact met ons op, zodat we je verder kunnen helpen!