3 manieren om het imago van jouw bedrijf op te poetsen
Een nieuw logo? Het imago van een bedrijf heeft doorgaans een grote invloed op het succes hiervan. Staat je bedrijf te boek als betrouwbaar, dan zal een potentiële klant al snel geneigd zijn om een product of dienst af te nemen. Dit geldt niet voor bedrijven met tal van negatieve recensies op internet. Reden genoeg om het imago van je bedrijf goed in de gaten te houden. In dit artikel delen we drie manieren om je imago op te poetsen.
Vraag klanten een recensie achter te laten
Veel potentiële klanten zullen voor het afnemen van een product of dienst op internet zoeken naar recensies. Je kunt klanten na het bestellen van een product vragen een recensie achter te laten. Deze kan je op je eigen website publiceren. Veel betrouwbaarder is het gebruik van een onafhankelijke partij, die de recensies voor je verzamelt en publiceert. Zo weet een potentiële klant zeker dat de recensies echt zijn.
Vernieuw het logo van je organisatie
Ook het logo van je organisatie heeft invloed op het imago hiervan. Kies bijvoorbeeld voor verschillende blauwtinten in het logo. Blauw wordt vaak geassocieerd met betrouwbaar, met autoritair en met rust. Op internet lees je meer over de associaties die mensen bij bepaalde kleuren hebben. Zorg dat je logo uniek is, zodat deze direct opvalt! Daarbij blijven unieke logo’s veel langer hangen, wat de naamsbekendheid van je organisatie ten goede komt.
Wees actief op sociale media
Een derde manier om het imago van je organisatie te verbeteren, is het gebruik van kanalen op sociale media. Wees hier actief en ga de interactie aan met (potentiële) klanten. Het komt de betrouwbaarheid van je organisatie ten goede, aangezien klanten merken dat je bereikbaar bent. Ook het gebruik van een chatfunctie op je website of bijvoorbeeld Whatsapp dragen hieraan bij.