Een uniek fotografie logo laten ontwerpen
Kies je voor het symbool van een fotocamera, of toch voor die van een losse foto? Gebruik je een combinatie van kleuren, of kies je een vaste kleur? Een uniek fotografie logo laten ontwerpen blijkt vaak lastiger te zijn, dan men vooraf denkt. Bij het ontwerpen van logo’s dient met verschillende factoren rekening gehouden te worden. Je wilt voorkomen dat je eigen logo teveel lijkt op die van je concurrenten. Naast het feit dat een logo niet te generiek mag zijn, is het onverstandig om een groot aantal details toe te voegen. Dit maakt een fotografie logo al snel te druk!
Aandachtspunten bij fotografie logo ontwerpen
Reeds werden een aantal aandachtspunten bij het ontwerpen van een fotografie logo beschreven. Onderstaand vind je verschillende andere aandachtspunten.
- Kies nooit voor een generiek logo;
- Pas op met het gebruik van details;
- Houd het logo leesbaar;
- Een symbool is niet altijd noodzakelijk;
- Zorg dat mensen het logo onthouden.
Met name dit laatste punt is essentieel. Een logo en de huisstijl als geheel dragen bij aan de naamsbekendheid van je organisatie.
Logo’s hoeven je diensten niet te omschrijven
Vaak zijn organisaties geneigd om een logo te kiezen, die hun diensten en producten omschrijft. Denk aan het gebruik van het symbool van een fotocamera bij een fotografie logo. Een symbool omvat vaak echter niet alle diensten die worden aangeboden. Naast de mogelijkheid om foto’s te laten maken, bied je wellicht ook hulp bij het creëren van fotoboeken of video’s. Kijk ook eens naar de logo’s van bekende bedrijven als Nike en Starbucks. Deze logo’s beschrijven bepaald niet, welke producten zij aanbieden. Het geeft aan dat een logo uniek moet zijn en aan moet sluiten bij je organisatie. Dit is veel belangrijker, dan het symbool wat je gebruikt!
Meer weten over een fotografie logo laten ontwerpen? Neem vrijblijvend contact met ons op. We helpen je graag!