5 logo design trends voor 2020
Logo’s hebben zich door de jaren heen sterk ontwikkeld. In het verleden koos men vrijwel altijd voor de combinatie van zwart en wit met een zakelijk, formeel lettertype. Tegenwoordig mag een logo al snel wat speelser zijn! Kijk bijvoorbeeld naar de logo’s van Netflix, Amazon, Nike, Adidas, enzovoorts. Op internet vind je fraaie animaties van de manier waarop logo’s zich de afgelopen decennia hebben ontwikkeld. In dit artikel zoomen we in op 5 logo design trends voor 2020. Volstaat het logo van jouw bedrijf nog?
#1: kleuren die in elkaar overlopen
In het logo van Instagram valt een eerste trend op te merken voor 2020: kleuren die in elkaar overlopen. Bedrijven kiezen niet langer voor twee of drie vast kleuren, maar maken gebruik van het zogenaamde “gradiënt”.
#2: terugkeer van geometrische vormen
Daarbij zijn er steeds meer logo’s, waarin geen symbool gebruikt wordt. Iets wat voorheen vaak wel gedaan werd! In het 2020 verwachten we een toenemend gebruik van geometrische vormen in logo’s.
#3: minimalistische typografie
Een derde trend op het gebied van logo design in 2020, is het gebruik van een minimalistische typografie. Geen dikgedrukt lettertype, maar een hele simpele lettervorm. Vaak zijn deze letters smal en staan ze rechtop.
#4: creativiteit voert de boventoon
De toename in het aantal bedrijven, heeft ook geleid tot een groei in het aantal logo’s. Dit maakt het lastiger om een uniek logo te ontwerpen. Creativiteit zal hierdoor ook in 2020 de boventoon voeren! Wees anders dan anderen.
#5: gebruik van verschillende lettertypes
Eerder beschreven we al, dat logo’s in 2020 vaker met een simplistische typografie ontwikkeld zullen worden. Daar komt bij, dat logo’s sneller ontworpen worden met verschillende lettertypes. Het geeft een speels effect!
Welke van deze logo design trends voor 2020 heb jij al in je logo verwerkt? Wij helpen je graag bij een aanpassing aan je bestaande logo.