Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

Logo’s van bekende kledingmerken (1/2)

Om inspiratie op te doen voor je eigen logo ontwerpen, kan het slim zijn om naar logo’s van andere bedrijven te zoeken. Het geeft je een goed beeld van de mogelijkheden, geschikte kleurencombinaties en symbolen die veel gebruikt worden. In deze tweedelige serie zoomen we in op verschillende logo’s van bekende kledingmerken. Het zal je opvallen, dat deze logo’s in sommige gevallen in grote lijnen overeenkomen met elkaar. Dit valt onder meer te verklaren door de associaties die mensen met bepaalde kleuren(combinaties) hebben. Laten we van start gaan!

Het logo van Gucci verder uitgeplozen

Een van de bekendste en populairste kledingmerken is Gucci. Dit merk richt zich op het hogere segment in de markt en biedt voornamelijk dure kleding aan. Om haar logo hierop aan te laten sluiten, is gekozen voor de combinatie van zwart en wit. Deze combinatie wordt door veel mensen geassocieerd met luxe. Iets wat zodoende past bij producten van het bedrijf. Daarbij staat zwart en wit voor betrouwbaarheid, wat zich uit in kwalitatief goede kleding wat lang mee zal gaan.

Het logo zelf heeft een unieke vorm, met twee in elkaar gedraaide ‘G’s’. Het geeft het logo een uitstraling die lang blijft hangen bij mensen.

Inzoomen op het logo van Calvin Klein

Vergelijkbaar met het logo van Gucci, heeft ook het logo van Calvin Klein een zwart met witte kleur. Ook nu valt dit te verklaren door het segment, waarop het bedrijf zich voornamelijk richt. Opvallend aan dit logo is het gebruik van de initialen van het merk, ‘C’ en ‘K’. De kleurencombinatie van zwart en wit is niet direct opvallend. Dit verandert echter, wanneer je naar de initialen kijkt. De ‘C’ is in het klein gebruikt, terwijl de ‘K’ sterk is vergroot. Een derde logo met een combinatie van zwart en wit is Chanel.

Geef een antwoord