De perfecte kleurencombinatie voor jouw logo
Een van de belangrijkste stappen bij het ontwerpen van een logo, is het uitkiezen van een geschikte kleur. Naast de mogelijkheid om een losse kleur te gebruiken, is ook de combinatie van kleuren populair. Denk bijvoorbeeld aan twee contrasterende kleuren als zwart en rood, oranje en bruin, enzovoorts. Door contrasterende kleuren te kiezen, zal je logo ontwerp opvallen. Daarbij helpt het mensen je logo te onthouden. Iets wat een positieve invloed heeft op de naamsbekendheid van je organisatie. Welke kleurencombinatie heb jij al overwogen voor je logo? In dit artikel lees je meer over het kiezen van een kleur(combinatie).
Houd rekening met associaties die mensen bij kleuren hebben
Waaraan denk jij, wanneer je een rood vlak ziet? Veel mensen doet rood denken aan de kleur van liefde en passie, maar ook aan de kleur van angst en gevaar. Daar waar een kleur als blauw vaak geassocieerd wordt met betrouwbaarheid, autoriteit en rust. Er is op internet ontzettend veel informatie te vinden over de psychologie achter bepaalde kleuren. Het is belangrijk om hier rekening mee te houden, wanneer je een kleurencombinatie voor je eigen logo uitzoekt. Zwart met wit is de meest gebruikte en makkelijkste combinatie. Dit associeert men met betrouwbaarheid, luxe en herinneringen aan vroeger.
Wees je bewust van de doelgroep van je organisatie
Door de juiste associaties bij mensen op te wekken, zal een potentiële klant zich prettig voelen bij je bedrijf of merk. Het is daarom van groot belang, dat je weet wie je doelgroep is. Op basis daarvan kun je met het logo een bepaalde boodschap uitstralen. Ben jij het bedrijf wat voor gezelligheid zorgt? Kan een klant bij je terecht voor een persoonlijk en betrouwbaar advies over bijvoorbeeld zijn of haar financiële situatie? Enzovoorts.
Wij vertellen je graag meer over de psychologie achter het gebruik van bepaalde kleuren. Dit maakt het voor jou makkelijker om tot een passende kleurencombinatie voor je logo te komen!