Zwart wit logo laten ontwerpen: een klassieke stijl
Wanneer je op zoek bent naar mogelijkheden om een klassiek logo te ontwerpen, dan is de combinatie van zwart met wit ideaal. Er zijn ontzettend veel logo’s waarbij voor deze traditionele combinatie van kleuren gekozen is. Dit is niet voor niets! De combinatie van zwart met wit straalt rust uit. Daarbij doet het veel mensen denken aan vroeger, waarbij men vaak positieve associaties heeft. Ook straalt het luxe uit, kijk bijvoorbeeld eens naar de logo’s van merken als Gucci en Chanel. Het is niet voor niets dat dergelijke luxemerken voor deze kleurencombinatie gekozen hebben.
Tip: een zwart wit logo ontwerpen begint vaak met het maken van schetsen. Werk een aantal schetsen uit, waarin je diverse details opneemt die jij bij je bedrijf vindt passen. Op basis hiervan kun je vervolgens naar het uiteindelijke logo werken!
Bekende merken met een zwart wit logo
Gucci en Chanel zijn slechts twee voorbeelden van merken, die voor een zwart wit logo hebben gekozen. Ook veel sportmerken kiezen voor deze combinatie! Denk bijvoorbeeld aan Puma, Adidas en Nike. Een verklaring hiervan kan zijn dat de combinatie van zwart en wit met iedere kleur kleding te combineren zijn. Ideaal voor bedrijven die sportkleding aanbieden. Ook Sony, Apple en The New York Times hebben voor een logo in de kleuren zwart en wit gekozen.
Associaties bij een zwart met wit logo
Eerder werden al een aantal eigenschappen van zwart met witte logo’s gegeven: ze stralen luxe uit, wekken herinneringen naar vroeger op en zijn traditioneel. Iets wat vaak positief werkt! Er zijn echter meer associaties die mensen hebben bij deze logo’s. Denk bijvoorbeeld aan de autoriteit die deze logo’s uitstralen, de simpelheid en elegantie van deze logo’s en het tijdloze karakter. Het maakt dat een zwart wit logo ook over 20 jaar nog volstaat.