Copywriter logo laten ontwerpen: waar begin je?
Ben je werkzaam als copywriter? In dat geval is de concurrentie in je markt groot. Het maakt dat het belangrijk is om jezelf te onderscheiden van anderen. Kies bijvoorbeeld voor een lager tarief, bied mensen een betere service of val op met een uniek logo ontwerp. Hoe begin je bij het ontwerpen van een copywriter logo? Met welke factoren dien je rekening te houden? In dit artikel geven we je verschillende tips, die je hierbij kunnen helpen.
Stap 1: begin met het uitwerken van schetsen
Om een beter beeld te krijgen van hetgeen je wilt, is het slim om een aantal schetsen uit te werken. Gebruik in deze schetsen alle ideeën die je momenteel hebt! De schetsen laten je zien welke van deze ideeën goed met elkaar te combineren zijn en welke juist wat minder. Ook helpt het je om je wensen kenbaar te maken aan een ontwerper.
Stap 2: bekijk de logo’s van concurrenten
Nu je voor jezelf bepaald hebt hoe het logo er ongeveer uit moet komen te zien, kun je naar logo’s van concurrenten zoeken. Ben je bepaalde elementen vergeten in je eigen logo? Zijn er bepaalde copywriter logo’s, die sterk op je eigen ontwerpen lijken? In dit laatste geval is je ontwerp wellicht te generiek. Dit maakt dat het voor consumenten lastig is om juist jouw logo te onthouden.
Stap 3: voeg unieke details toe aan je logo
Pak de schetsen er nog eens bij en voeg hier een aantal unieke details aan toe. Dit kan een symbool zijn, maar bijvoorbeeld ook het gebruik van contrasterende kleuren. Denk aan zwart en oranje, rood en blauw, enzovoorts. Het maakt dat je logo direct zal opvallen! Tot slot dien je het logo uit te werken in een vectorprogramma.
Wil je hulp bij een copywriter logo ontwerpen? Onze ontwerpers staan voor je klaar om deze hulp te bieden. Samen zorgen we voor een uniek logo, die volledig aansluit bij jouw marketingbedrijf.