Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

Opvallende logo’s: een roze logo laten ontwerpen

Ken je de logo’s van T-Mobile, LG en Dunkin Donuts? De logo’s van deze bedrijven hebben één ding met elkaar gemeen: ze vallen alle drie direct op. Dit valt onder meer te verklaren door de roze kleur van elementen in deze logo’s. Voor veel bedrijven zal roze niet direct de eerste kleur zijn om voor te kiezen. Een kleur als blauw of bijvoorbeeld groen voelt immers veiliger aan. Toch kan ook roze het overwegen waard zijn! De kleur wordt bijvoorbeeld vaak geassocieerd met liefde, met romantiek en zachtheid. Voor verschillende bedrijven kunnen deze associaties positief werken. Logo laten ontwerpen? Logolove!

Positieve associaties met een roze kleur

Daar waar bijvoorbeeld rood niet alleen met liefde maar ook met angst geassocieerd wordt, geldt dat voor roze niet. Roze wordt geassocieerd met een gevoel van jeugdigheid, vrouwelijkheid, beleefdheid, romantiek, gevoeligheid, tederheid en zoet. Allen zijn positieve punten! Daarbij vinden ook veel kinderen, met name meisjes, roze een aantrekkelijke kleur. Ideaal, wanneer deze meiden een belangrijk onderdeel zijn van je doelgroep. Het logo heeft vaak een grote invloed op de eerste indruk die mensen van je merk of bedrijf hebben. Niet voor niets is het belangrijk om voldoende aandacht aan het logo te besteden.

Verschillende tinten roze in je logo verwerken

Er zijn verschillende tinten roze die je in een logo kunt gebruiken. Vergelijk bijvoorbeeld het logo van T-Mobile en LG nog eens. Daar waar T-Mobile een hele felle kleur roze gebruikt, is de kleur van het logo van LG veel dieper. Deze kleur komt al in de buurt van paars en donkerrood. Het is afhankelijk van de doelgroep van je organisatie, welke kleurtint hier het beste op aansluit.

Vind je het een lastige overweging om een roze logo te laten ontwerpen? Wij laten je graag voorbeelden van logo’s zien, die we eerder voor bedrijven hebben ontwikkeld.

Geef een antwoord