Een wijn logo laten ontwerpen: waar te beginnen?
Ben je werkzaam als wijnimporteur of -verkoper? Maak gebruik van een passend logo in je huisstijl om meer klanten te trekken. Gemiddeld hebben consumenten zeven contactmomenten nodig, alvorens zij een aankoop doen. Zeker bij dure wijnen speelt naamsbekendheid hierdoor een belangrijke rol! Een opvallend en uniek wijn logo zal langer blijven hangen, waardoor deze zeven contactmomenten eerder behaald worden. In dit artikel lees je meer over het ontwerpen van een wijnimporteur logo. Waar dien je rekening mee te houden? Welke fouten mag je niet maken?
Kenmerken van een goed wijn logo
Een goed wijnhandel logo bevat geen symbool van een glas wijn of een losse fles. Er zullen veel concurrenten zijn, die wel voor een dergelijk symbool in hun logo hebben gekozen. Dit is vaak echter overbodig en maakt het logo te generiek! Kijk eens naar de logo’s van bekende merken. Hoeveel van deze logo’s vertellen exact welke producten een bedrijf aanbiedt? Dit aantal is minimaal.
Minstens zo belangrijk als het voorkomen van een generiek logo, is het optimaliseren van de leesbaarheid. Kies bijvoorbeeld nooit voor een lettertype met veel details. Als het logo verkleind wordt voor op je website, gaat dit ten koste van de leesbaarheid. Onze ontwerpers maken gebruik van een vectorprogramma. Dit komt de kwaliteit van de logo’s ten goede.
Hulp bij het ontwerpen van een logo
Wil je meer weten over het ontwerpen van een wijn logo, of wil je dit laten doen? Wij helpen je er graag bij! Het kan slim zijn om vooraf zelf een aantal schetsen te maken. In deze schetsen kun je elementen verwerken, die straks ook in het definitieve logo terug zouden moeten komen. Dit maakt het makkelijker om je wensen kenbaar te maken. Daarbij toont het welke combinaties van kleuren en elementen geschikt zijn, of welke juist minder.